Vakantie Nieuws

 

 WorldWideCampers   JamboSafari    SprookjesCamping   VakantieVeluwe   Bekijk nu
Aruba doet het zeer goed als toeristische bestemming. Dat heeft geresulteerd in een recordjaar qua aantal bezoekende toeristen. Het afgelopen jaar mocht het Caribische eiland bijna 1,9 miljoen bezoekers verwelkomen. In totaal waren er 1.082.003 verblijfstoeristen die tenminste één nacht op het eiland verbleven. Dat betekent een groei van 1,1 procent. Bij de cruisepassagiers is er een stijging van 2,9% te zien. In totaal bezochten 815.161 cruisepassagiers Aruba. Dat is een enorme hoeveelheid als je kijkt naar het beperkte aantal inwoners op het eiland. De vraag is of de groei van het aantal mensen dat minder dan een dag Aruba bezoekt het evenwicht niet teveel verstoort. Dat is onze mening als we dergelijke cijfers zien. De Noord-Amerikanen nemen het grootste aandeel van het verblijfstoerisme voor hun rekening. Bijna driekwart van alle toeristen op Aruba is afkomstig uit Noord-Amerika. Vooral de Verenigde Staten is zwaar vertegenwoordigd in de statistieken. Europa heeft slechts een aandeel van minder dan 9%. In 2018 reisden 90.000 Europeaanse toeristen naar Aruba. Dat betekende een kleine daling van 1% ten opzichte van het jaar daarvoor. Aan de Nederlanders lag dit niet. In totaal reisden ongeveer veertigduizend landgenoten naar Aruba, wat een plus van acht procent betekent. Aruba is vooral zo populair omdat het binnen de Caraïben tot de meest veilige bestemmingen behoort en het weer vrijwel het hele jaar door prima is voor een aangename zonvakantie. De Nederlandse markt profiteert daarnaast flink van de vliegverbindingen van KLM en TUIfly tussen Amsterdam en Oranjestad.
vrijdag, 10, mei, 2019
Source: Vakantienieuws
Vanaf april 2019 komt het uiterste westen van Bretagne een beetje dichterbij: dankzij een directe vlucht naar Brest sta je binnen twee uur op Bretonse bodem.Het uiterste westen van Bretagne is best een stuk rijden vanaf Nederland. Voor wie niet zoveel tijd (of zin!) heeft om lang in de auto te zitten, maar wel dit prachtige gebied wil ontdekken, is er goed nieuws: vanaf april 2019 vliegt de maatschappij HOP! van Air France direct van Amsterdam naar Brest. Driemaal per week vliegt de maatschappij in minder dan 2 uur naar dit westelijke puntje van Frankrijk. De stad Brest is een perfect vertrekpunt voor een rondreis over het Franse schiereiland en heeft ook zelf veel te bieden. Mooie uitvalsbasis De stad Brest zelf is een bezoek waard om haar levendige sfeer, de haven, de kabelbaan en culturele wijk. Liefhebbers van de oceaan kunnen hier een bezoek brengen aan Océanopolis. Dit oceanisch ontdekkingspark is in Europa uniek in zijn soort en herbergt enorme aquariums met bijzondere zeedieren en een zeehondenkliniek.Brest biedt tevens een mooie uitvalsbasis om de westelijke punt van Bretagne te verkennen. In dit gebied is de concentratie vuurtorens het grootste van heel Europa. Een aanrader is dan ook om hier -met de fiets of auto- de vuurtorenroute te volgen. Ook kun je de boot nemen en een bezoek brengen aan de eilanden Molène en Ouessant, gelegen in het eerste Franse natuurpark op zee, de “Mer d'Iroise”. De boottocht is al een beleving op zich als je door de prachtige omgeving vaart, met uitzicht op de Pointe Saint-Mathieu, slingert om de vuurtorens op zee en onderweg talrijke bijzondere (zee)vogels spot. Met een beetje geluk zie je onderweg zelfs dolfijnen en zeehonden.
donderdag, 11, april, 2019
Source: Vakantienieuws
KLM breidt haar netwerk uit met de opening van Guanacaste Libera (LIR) in Costa Rica. Vanaf de winter van 2019 zal deze regio aan de Pacifische kust van Costa Rica vier keer per week bereikbaar zijn met een rechtstreekse KLM vlucht. Op de heenweg maakt deze vlucht een tussenlanding in San José (Costa Rica), een bestemming die momenteel al in de winterdienstregeling van KLM opgenomen is. KLM vliegt vanaf 29 oktober 2019 op dinsdag, vrijdag, zaterdag en zondag tussen Amsterdam-Schiphol, San José en Guanacaste-Liberia. De vluchten worden uitgevoerd met de Boeing 787-9, met 30 stoelen World Business Class, 45 stoelen Economy Comfort Class en 219 stoelen Economy Class. KL0717/KL0719 vertrekt van Amsterdam-Schiphol om 11:35 uur, en arriveert om 17:15 uur lokale tijd in San José, Costa Rica. Daar vertrekt de vlucht vervolgens om 19:15 uur richting Guanacaste Liberia, om daar om 20:10 uur te landen. Onder hetzelfde vluchtnummer gaat de retour vlucht vervolgens na 65 minuten rechtstreeks door naar Amsterdam, met een vertrek uit Guanacaste Liberia om 21:15 lokale tijd, en arriveert de volgende dag om 13:20 uur in Amsterdam-Schiphol. Het is mogelijk om op hetzelfde ticket een heenreis reis naar San José te combineren met een terugreis vanaf Guanacaste Liberia, wat deze nieuwe vlucht tot een ideale combinatie maakt voor iedereen die de prachtige natuur en pura vida van Costa Rica wil ontdekken. “Guanacaste is de op één na grootste regio van Costa Rica. De streek staat bekend om zijn prachtige natuur, wat het maakt tot een unieke vakantiebestemming in combinatie met San José. Dit alles maakt Guanacaste Liberia een waardevolle toevoeging aan ons KLM-netwerk.” De regio Guanacaste Guanacaste is een regio in het noordwesten van Costa Rica aan de Grote Oceaan en ligt op 250 kilometer van de hoofdstad San José. De regio staat bekend om zijn prachtige kustlijn met rustige baaitjes, witte stranden en kleine eilandjes voor de kust. Het klimaat in Guanacaste is uniek voor Costa Rica, van november tot april valt er vrijwel geen enkele neerslag, wat de regio tot een geliefde vakantiebestemming maakt. Ook qua natuur heeft de regio veel te bieden, de jungles rondom de vulkanen in het binnenland vormen een groen decor voor wandelaars en liefhebbers van flora en fauna. De belangrijkste plaats in Guanacaste is Liberia, met 60.000 inwoners. De moderne internationale luchthaven van Guanacaste Liberia ligt op nog geen 20 km rijden van de kust.
dinsdag, 9, april, 2019
Source: Vakantienieuws
Uit een onderzoek van online marketing platform SEMrush blijkt dat Tenerife de meest gezochte bestemming is op Google tussen november 2018 en februari 2019. Gemiddeld werd er in deze periode bijna 55.000 keer per maand gezocht naar de term Tenerife. Op een tweede plek komt Gran Canaria met gemiddeld ruim 51.000 zoekopdrachten per maand, gevolgd door Marokko met gemiddeld bijna 50.000 zoekopdrachten per maand. De resultaten laten duidelijk zien naar welke bestemmingen Nederlanders graag gaan om het winterse weer te ontvluchten. Op zoek naar warmteOpvallend in dit onderzoek is wel de zoektocht naar warme bestemmingen gedurende de wintermaanden. Zowel Tenerife, Gran Canaria als Marokko kenmerken zich door hun aangename klimaat in de winterperiode. In de maanden november-februari blijft de temperatuur daar vaak tussen de 15 en 20 graden. Verder liggen de drie bestemmingen niet al te ver van Nederland. De gemiddelde duur van een vlucht naar elk van de drie bestemmingen is ongeveer 4 uur. Kortom, de bestemmingen zijn een ideale combinatie van aangename temperatuur en korte reisduur. Last minuteAls we kijken naar het moment waarop men zoekt naar bestemmingen op Google, dan blijkt dat men zich over het algemeen vrij kort, – voor men daadwerkelijk op vakantie gaat- , oriënteert op de mogelijke bestemming. Het grote aantal zoekopdrachten vond plaats in de maanden november tot en met februari. De meeste vakanties naar de bovengenoemde bestemmingen vinden plaats in dezelfde periode. Kennelijk krijgt men tijdens de koude wintermaanden de aandrang om de warmte op te zoeken en gaat dan ook in datzelfde kwartaal op vakantie naar die warme bestemming. OnderzoekSEMrush deed dit onderzoek van november 2018 tot en met februari 2019. Het keek daarbij naar de Nederlandse zoekvolumes per maand van de 100 populairste bestemmingen wereldwijd. Voor dit onderzoek werd alleen gekeken naar de zoekresultaten op Google.
maandag, 11, maart, 2019
Source: Vakantienieuws
TUI Blue wordt het wereldwijde ‘flagship' hotelmerk van de TUI Group. Het aantal hotels zal groeien van de huidige tien naar ongeveer 100 hotels in 2020. TUI Group vergroot de reikwijdte van het merk en heeft de intentie TUI Blue in de komende jaren uit te bouwen tot 's werelds grootste merk voor vakantiehotels. De huidige hotelconcepten TUI Sensimar, TUI Family Life en TUI Blue zullen vanaf zomer 2020 onder de overkoepelende merknaam TUI Blue geschoven worden. Met deze stap wil TUI de zichtbaarheid en de relevantie van het merk vergroten. Klanten zullen een aanbod aan TUI Blue hotels hebben, dat zich uitstrekt over de gehele wereld. Naast de sterke aanwezigheid in Zuid-Europa en het Caribisch gebied, richt TUI Group zich voor de uitbreiding van haar tak Hotels & Resorts ook op andere groeiregio's, waaronder Zuidoost-Azië en de Indische Oceaan. Eigen hotelmerk met wereldwijde aanwezigheid “Hotels blijven een sterk en aantrekkelijk groeisegment en TUI heeft jarenlange ervaring als hotelontwikkelaar, investeerder en exploitant. TUI is het toonaangevende internationale toerismemerk. Wat we nog misten, was een hotelmerk met een wereldwijde aanwezigheid met de naam TUI op de gevel”, zegt Fritz Joussen, CEO TUI Group. “Sinds de ontwikkeling en lancering van TUI Blue drie jaar geleden, is de merknaam TUI onderdeel geworden van de hotelervaring. Na de succesvolle lancering van de eerste tien hotels, is het opbouwen van een wereldwijde aanwezigheid van het hotelmerk de volgende stap. Het bedrijfsonderdeel hotels van TUI Group zal hiermee aanzienlijk uitgebreid worden, we gaan nog meer op een wereldwijd niveau werken, waarmee we zowel het merk als de doelgroep vergroten.” Erik Friemuth, Managing Director TUI Hotels & Resorts, voegt hieraan toe: “Comfort, kwaliteit, design en authentieke, lokale ervaringen – dit zijn de kenmerken van TUI Blue. Het is modern, ongedwongen, ingetogen en aantrekkelijk voor verschillende doelgroepen en levensfasen.” Drie formules; ‘TUI Blue For All', ‘TUI Blue For Two', ‘TUI Blue For Families' TUI Blue biedt duidelijke opties voor vakantiegangers en reisagenten die op zoek zijn naar een hotelaanbod, dat precies aansluit bij de voorkeuren van de klanten. Reizigers die vooral op zoek zijn naar een authentieke en lokale vakantie-ervaring, vinden wat ze zoeken onder de naam ‘TUI Blue For All'. In de lijn van het vakantieconcept Sensimar, zal ‘TUI Blue For Two' de formule worden voor volwassenen, waarbij het samen genieten centraal staat. ‘TUI Blue For Families' zal alle leeftijden aanspreken en biedt heel veel activiteiten, afgestemd op de behoeften van grote en kleine gezinnen.TUI Blue-hotels krijgen nu al de hoogste klantbeoordelingen. Met haar nieuwe ‘flagship' hotelmerk zal TUI innovaties op hotelgebied aanzienlijk uitbreiden. Individuele diensten zoals ‘Select Your Room' zijn beschikbaar voor een nog groter aantal hotelgasten. Bovendien zullen alle gasten via de TUI Blue-app van diverse gepersonaliseerde diensten gebruik kunnen maken. RIU hotels en partnerships De andere hotelmerken en -concepten van TUI worden hierdoor niet geraakt. Naast TUI Blue zal de groeistrategie van TUI Group zich blijven richten op het bekende RIU-merk, de twee clubmerken Robinson en TUI Magic Life en de 5-sterrenresorts onder de naam TUI Sensatori. TUI Group zal haar aanwezigheid in het hotelsegment verder uitbreiden, naast eigen hotels ook middels sterke partnerships en joint ventures, met onder andere Atlantica, Grupotel en andere hoteliers. Zij omarmen waar TUI Blue voor staat en zullen diezelfde beleving bieden aan hun gasten.In het aankomende zomerseizoen en in het winterseizoen 2019/20 worden de TUI Sensimar en TUI Family Life hotels nog steeds aangeboden onder hun huidige benaming. Vanaf zomer 2020 zullen de hotels heropend worden onder het merk TUI Blue. Verdere details over de invulling volgen in het najaar.
vrijdag, 1, maart, 2019
Source: Vakantienieuws
Het doek is gevallen voor InselAir. Deze Caribische luchtvaartmaatschappij die vanuit Curaçao opereerde verkeerde al een paar jaar in zwaar weer. Een combinatie van factoren heeft ervoor gezorgd dat InselAir nu uiteindelijk dan toch failliet is. De basis voor het faillissement zou te vinden zijn in de economische crisis waarin buurland Venezuela verkeert. Dit heeft desastreuze gevolgen gehad voor de routes vanaf Venezuela via Curaçao naar bestemmingen zoals Miami. Daar komt bovenop dat er InselAir al een tijd tevergeefs wacht op ongeveer 100 miljoen dollar vanuit Venezuela voor aangekochte tickets. De uiteindelijke doodsteek is gegeven door het enige toestel dat InselAir nog in bezit had: een oude Fokker 50. Dit toestel was niet al te zuinig. De stijgende brandstofkosten zorgden ervoor dat het vliegen met dit toestel vrij duur was. Begin deze maand werd het toestel aan de grond gezet na een inspectie. Hierdoor kon InselAir ineens helemaal geen vluchten meer uitvoeren. Er hebben meerdere gesprekken plaatsgevonden met overnamekandidaten, maar die hebben tot niets geleid. Daardoor heeft de rechtbank deze week uiteindelijk dan toch het faillissement uit moeten spreken. Wie naar de andere eilanden van het Koninkrijk wil vliegen die kan dat nu nog doen met EZ Air, Divi Divi Air en Winair. Voor de eilanden Aruba, Bonaire en Curaçao zijn dit soort luchtverbindingen essentieel, omdat er geen commerciële veerdiensten over zee zijn.
donderdag, 28, februari, 2019
Source: Vakantienieuws
De tijd dat Barcelona de statistieken domineerde als het aankwam op het aantal Nederlandse toeristen dat Spaanse steden bezoekt is allang verleden tijd. De gemiddelde Nederlander heeft in de gaten dat er veel meer interessante steden zijn dan de stad van de Sagrada Familia en FC Barcelona. Een stad die het al een aantal jaren enorm goed doet is Valencia. Deze hoofdstad van de gelijknamige regio heeft zich ontwikkeld tot een boeiende en veelzijde stedentripbestemming waar vooral Nederlanders graag schijnen te komen. Uit de cijfers die deze week gepubliceerd zijn blijkt dat maar liefst 127 duizend landgenoten kozen voor een korte vakantie in Valencia. Dat betekent een groei van maar liefst 17,2% ten opzicht van het jaar 2017. Bij deze statistieken worden de dagjesmensen buiten beschouwing gelaten. Ook die zijn er volop. Mogelijk zelfs nog meer dan toeristen die in Valencia overnachten, want de Costa Blanca wordt druk bezocht door Nederlanders. Van daaruit worden er volop dagtrips gemaakt naar steden zoals Valencia en Alicante. De populariteit van Valencia als stedentripbestemming is niet zo verwonderlijk. Het zachte zonnige klimaat zorgt ervoor dat de stad een groot deel van het jaar aangenaam weer heeft, er is veel te zien en te doen in Valencia en het is een prima stad om per fiets te ontdekken.
vrijdag, 15, februari, 2019
Source: Vakantienieuws
Dat de toeristische sector in Nederland het goed doet op dit moment, is ook goed te merken in Utrecht. De hoofdstad van de gelijknamige provincie laat de laatste jaren prachtige cijfers zien. Het aantal overnachtende gasten is in een paar jaar tijd toegenomen van ruim driehonderdduizend naar bijna een half miljoen. Het aantal hotelovernachtingen is gestegen van minder dan een half miljoen naar ongeveer driekwart miljoen. Opvallend is dat de grootste groei te vinden is binnen het aandeel buitenlandse toeristen. Het is niet gek dat juist een stad als Utrecht het zo goed doet. Amsterdam is al jarenlang een groot succesnummer en daar begint men de tol op verschillende manieren te betalen. De term ‘overtoerisme' komt al snel naar boven als men het over de Nederlandse hoofdstad heeft. Omdat buitenlandse toeristen wel massaal naar Nederland blijven komen en Amsterdam vaak gewoon praktisch vol is, kiezen toeristen steeds vaker voor andere steden in Nederland. Plaatsen als Rotterdam, Den Haag en het relatief dichtbij Amsterdam gelegen Utrecht profiteren hier van. Voor de prijs van een eenvoudig middenklasse hotel in Amsterdam kun je een luxe verblijf in Utrecht boeken. En Utrecht heeft toch ook grachten? Er is in Utrecht voldoende te zien en te doen om je een paar dagen prima te vermaken. Denk hierbij aan het Museum Catharijneconvent, de Domtoren en de Oudegracht. Ga lekker het water op met een rondvaartboot of lekker sportief met een gehuurde kano. In Utrecht kun je gerechten uit meer dan honderd verschillende landen en regio's eten, waarna je je heerlijk in het uitgaansleven kunt storten. Buitenlandse bezoekers schijnen zich vooral aangetrokken te voelen tot het Nijntje Museum. Een echt Nederlandse gewoonte is om te fietsen natuurlijk. Een leuke manier om Utrecht te ontdekken is natuurlijk op een oerhollandse fiets. Dat kan in Utrecht net als in steeds meer steden ook door middel van een toeristische fietstocht met een bevlogen ervaren gids.
donderdag, 14, februari, 2019
Source: Vakantienieuws
Ben je van plan binnenkort een all inclusive Turkije te boeken? Lijkt ons een goed idee! Want wat is er nou fijner dan zon, strand & onbeperkt genieten voor een hele scherpe prijs? Turkije is daarnaast ook een ontzettend populair vakantieland. Door het aangename warme klimaat en de vele betaalbare accommodaties en all inclusive resorts reizen vele Nederlanders elk jaar naar de Turkse zon. Aan de kust zijn vele badplaatsen te vinden met de fijnste all inclusive resorts. Als je op vakantie gaat wil je natuurlijk het liefst genieten en nergens aan hoeven te denken, een all inclusive Turkije is dan een hele goede optie. Onbeperkt eten en drinken, entertainment en vele andere voordelen. Met een all inclusive Turkije weet je van te voren precies waar je aan te bent! Er zijn ontzettend veel badplaatsen in Turkije. Om het jou wat makkelijker te maken hebben wij hieronder de drie populairste badplaatsen met de mooiste all inclusive resorts voor je op een rijtje gezet: [1] Antalya Deze badplaats ligt in het zuidwesten van Turkije aan de Turkse Riviera, heeft 1,5 miljoen inwoners en is daarmee de grootste badplaats van Turkije. Doordat het zo'n grote stad is, heeft het veel meer te bieden dan alleen een strand vakantie. De grote stad heeft een rijke cultuur, leuke straatjes en een oude historische binnenstad. Er is een lange (autovrije) winkelstraat met een mix van verschillende winkelketen, maar ook lokale ondernemers zijn hier gevestigd. De straat blijft meestal tot laat in de avond geopend, leuk om souvenirs te shoppen tijdens je all inclusive Turkije! Maar ook de strandliefhebbers kunnen tijdens een all inclusive Turkije hun hart ophalen, want Antalya heeft een lange kustlijn en beschikt daarom over meerdere stranden. De kustlijn bestaat uit kliffen die steil het water induiken, prachtige watervallen en goudgele stranden. Antalya is daarom de perfecte uitvalsbasis voor een vakantie als stel, vrienden of familie want er is voor iedereen wat te doen! [2] Bodrum Vind je Antalya toch iets te massaal? Misschien is Bodrum dan jouw ideale bestemming tijdens een all inclusive Turkije. Bodrum is een bruisende havenstad gelegen aan de zuidwestkust van Turkije. Het schiereiland Bodrum was eerder altijd in trek bij de jonge jet-set van Turkije, maar is door meer toerisme uitgegroeid tot een ‘normale' vakantieplaats. Een moderne jachthaven, het helderblauwe water, een middeleeuws kasteel, een oud centrum met gezellige nauwe straatjes en veel hippe cafe's & restaurants. Bodrum heeft alle ingrediënten voor een fantastische en zorgeloze all inclusive Turkije vakantie! Bodrum heeft heel veel mooie baaien en helderblauw water. De baaien zijn goed te bewonderen vanaf een boot en je kunt hier goed snorkelen en zwemmen. We vinden dan ook dat je een boottrip eigenlijk niet mag overslaan tijdens je all inclusive Turkije! [3] Side Side is een unieke badplaats met heel veel geschiedenis. Deze antieke badplaats was vroeger een belangrijke haven en piratenstad. De historische stad heeft veel karakter en je vindt door de hele stad dan ook monumenten en oude architectuur. Wanneer je tijdens een all inclusive Turkije door de smalle straatjes naar de haven loopt heb je uitzicht op zee en de ‘oude vissershaven', waar de oude boten inmiddels zijn ingeruild voor excursieboten. De stad beschikt nog over een antiek theater, oude stadsmuren en musea. Maar naast de mooie historische binnenstad heeft de badplaats ook fijne stranden. Side is ook een hele goede vakantiebestemming met kinderen, want de stranden lopen langzaam af in de zee. Naast Side ligt Kumkoy, hier vind je een beachpark met verschillende cafe's en restaurants waar je tijdens je all inclusive Turkije kunt genieten van de lokale, maar ook Europese keuken. Je kunt hier ook lekker tot rust komen en een mooie wandeling maken langs het strand.
dinsdag, 12, februari, 2019
Source: Vakantienieuws
Oostenrijk doet het momenteel heel erg goed als vakantiebestemming Als je kijkt naar de Nederlandse toeristen dan heeft Oostenrijk in 2018 zelfs een recordjaar gedraaid. In totaal waren de Nederlanders goed voor maar liefst 10 miljoen overnachtingen in één jaar. Dat blijkt uit de cijfers die de toeristische dienst van het Alpenland deze week naar buiten bracht. Zowel het zomerseizoen als het winterseizoen waren erg goed. In de winter arriveerden er maar liefst 1,1 miljoen Nederlanders die samen goed waren voor meer dan 6 miljoen overnachtingen. Het zomerseizoen deed het ook erg goed met bijna een miljoen aankomsten en ongeveer vier miljoen overnachtingen. Oostenrijk is één van de weinige bestemmingen die het zowel in de zomer als in de winter erg goed doen als vakantiebestemming. Het is een echte vierseizoenenbestemming. De verwachtingen voor 2019 zijn hooggespannen. Mogelijk dat dit jaar nieuwe records zal opleveren wat betreft het toerisme. De afgelopen decembermaand zorgde al voor bijna 8% meer aankomsten en bija 15% meer overnachtingen dan dezelfde maand daarvoor. De officiële cijfers van januari 2019 zijn nog niet beschikbaar, maar het lijkt erop dat ook die maand een record aantal Nederlanders hun wintersport in Oostenrijk beleefd hebben.
vrijdag, 8, februari, 2019
Source: Vakantienieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *