Mode Nieuws

 

 Bristol     VanArendonk Schoenen     HipindeRegen     Klingel     Watchwinders     Bekijk nu

Georgia Oost | donderdag 03 december 2020 De kinderbeurs Playtime zal dit jaar digitaal plaatsvinden, dat meldt de organisatie in een opgenomen filmpje op hun website. CEO Sebastien de Hutten noemt het “nog een moeilijke beslissing, na negen maanden vol moeilijke beslissingen.” De Playtime shows in Parijs, New York en Shanghai zullen dus niet meer doorgaan. “We hadden jullie ontzettend graag uitgenodigd,” zo wordt in het filmpje vervolgd, “maar het was het niet waard als zoveel mensen niet mogen of willen reizen.” Daarom geeft de organisatie aan te hebben gekozen voor een digitaal variant. Op de website kunnen kopers op een makkelijke manier een afspraak inplannen om te praten over de Playtime B2B Marketplace. In het filmpje wordt ook vermeld dat dit seizoen goed is geweest voor Playtime. “We hebben 360 merken, 5700 kopers, en een toename in handel van 362 procent.”
donderdag, 3, december, 2020
Source: Fashion United
De wereld snakt naar perspectief, naar een idee over de wereld post-corona. Live vanuit Normandië deelde trendforecaster Lidewij Edelkoort haar visie op het SS22-seizoen tijdens een webinar van Appletizer. Op het scherm verscheen een opgewekte Edelkoort die uitkeek naar de toekomst, genoot van de pauze waarin we zitten en de blanco pagina die volgt. FashionUnited deelt enkele inzichten uit haar trendforecast ‘Blank Page'. Om te starten met een positief geluid: Edelkoort is van mening dat de zomer van 2022 corona-vrij zal zijn, of in ieder geval heel dichtbij de vrijheid zit. SS22 is het moment dat een nieuw hoofdstuk zal beginnen, aldus Edelkoort, en over dat hoofdstuk moet men nu al nadenken. De titel van haar forecast ‘Blank Page' verwijst naar haar inspiratiebron papier, maar ook naar de nieuwe start. Een papier om op te gaan schetsen hoe dingen anders kunnen en moeten. “We zijn opnieuw aan het kijken naar ons doel, hoe gaan we het invullen?” Het idee voor haar forecast kreeg Edelkoort afgelopen november, nog voor de pandemie, maar hoe dan ook heeft de forecaster altijd een goed gevoel voor de tijd. Ze was al druk bezig met het verzamelen van inspiratiebronnen en nam dan ook een stapel papier mee naar Zuid-Afrika afgelopen februari waar ze uiteindelijk vier maanden is gebleven omdat ze het land niet uit kon. In Zuid-Afrika vond ze de verdere rust om na te denken over het thema dat ze tijdens de webinar presenteerde. Het webinar staat bol van voorbeelden van papier. Robuust papier, karton, inpakpapier, crêpe-papier: het gaat alle kanten op. Zoals men misschien wel verwacht voeren de kleuren wit en beige de boventoon in de forecast - iets wat doorloopt uit de forecast van FW 21/22 van Edelkoort. De diverse vormen van papier weet Edelkoort te vertalen naar stoffen. Zo wordt origami bijvoorbeeld plissés, verfrommeld papier wordt volants, de structuur van papier wordt wol of juist jacquard. Hoe de trendforecaster elk seizoen haar voorspelling aan een thema weet te hangen en elk verwijzen logisch laat lijken, blijft een kunst. Hoewel het gros van het kleurenpalet dus wit tot zandkleurig is, zijn er ook kleurverhalen die meer tegen pasteltinten aan zitten of een fel gekleurd palet waarbij Edelkoort het voorbeeld van kleurrijk en feestelijk crêpe-papier heeft genomen. Naast alle verwijzingen naar papier doet Edelkoort nog enkele andere opmerkelijke uitspraken. Allereerst gelooft ze in de toekomst van het monoproduct. Merken die zich focussen op één product en deze perfectioneren, zullen het goed doen, is haar verwachting. Ook winkels die zich focussen op één soort item hebben de toekomst. Daarnaast komt bij de voorspelling een item naar voren als het item van SS22. De highwaisted, wide-legged, witte denim. De denim is daarnaast stug, zo legt Edelkoort uit, hoe denim vroeger was wanneer de drager een broek nog echt naar zijn of haar lichaam moest vormen. “Dit wordt de basis van morgen. Dit silhouet heeft ook meteen een impact op al het andere erom heen, want door de hoge taille worden ook de tops bijvoorbeeld korter,” zo legt de trendforecaster uit. Edelkoort verwacht dat er zich twee lijnen afspelen in de zomer van 2022. De basis van de modewereld is een mix van activewear met mode. Dit soort kleding wordt gebruikt in het dagelijks leven en alles daaromheen. Ze omschrijft het modesysteem als een skelet. “De basiscollectie is als de ruggenwervel.” Bovenop de basiscollectie ligt een laag met zeer uitgesproken, vrolijke en visueel interessante kleding om te gebruiken om het leven te vieren. “Vastgemaakt aan het skelet zijn kleine pufjes van plezier,” aldus Edelkoort. “De basiscollectie wordt het basisinkomen van het merk en de pufjes van plezier zijn zowel voor de klant, maar ook voor de ontwerper een uitspatting.” Plezier en het vieren van het leven zal in de zomer van 2022 een grote behoefte zijn, zo voorspelt de trendforecaster. Het enige dat we kunnen hopen is dat de voorspelling van Edelkoort zoals altijd en selffulfilling prophecy is, zodat de zomer van 2022 inderdaad corona-vrij is en draait om het vieren van het leven. Hoofdbeeld: Maison Margiela Couture, AW17, via Catwalkpictures.com
donderdag, 3, december, 2020
Source: Fashion United
Caitlyn Terra | donderdag 03 december 2020 PVH Corp heeft in het derde kwartaal resultaten boven de eigen verwachting geleverd, zo stelt de modegroep in het kwartaalverslag. De omzet kwam 18 procent lager uit op een bedrag van 2,1 miljard dollar (1,7 miljard euro). De groep heeft meerdere merken in het portfolio, maar de twee grootste zijn Calvin Klein en Tommy Hilfiger. Calvin Klein had te maken met een omzetdaling van 18 procent in het algemeen, maar wanneer het gesplitst wordt heeft het merk vooral te maken gehad met een omzetdaling in Noord-Amerika. In het gebied daalde de omzet met 39 procent, terwijl de omzet uit de rest van de wereld gelijk was met het derde kwartaal van 2019. Hetzelfde geldt voor Tommy Hilfiger - de algemene omzetdaling van 12 procent wordt in zijn geheel veroorzaakt door de daling van 37 procent in Noord-Amerika terwijl de omzet in de rest van de wereld stabiel is. De heritage brands, een groep van overige merken in het portfolio, hadden te maken met een omzetdaling van 36 procent. Wanneer gekeken wordt naar het boekjaar van PVH Corp tot nu toe, heeft het bedrijf te maken gehad met een omzetdaling van 31 procent in vergelijking met het voorgaande boekjaar. De omzet kwam aan het einde van de negen maanden neer op 5 miljard dollar (4,12 miljard euro). Voor het huidige vierde kwartaal verwacht PVH Corp een omzetdaling van 20 procent in vergelijking met het vierde kwartaal van 2019.
donderdag, 3, december, 2020
Source: Fashion United
Georgia Oost | donderdag 03 december 2020 José Vidal Royo, oprichter van het merk Jeanología, is op 85-jarige leeftijd overleden. Dat melden bronnen uit zijn bedrijf. Jeanología, dat Royo in 1994 oprichtte samen met zijn neef Enrique Silla, biedt milieuvriendelijke, duurzame textieloplossingen. José Vidal begon zijn professionele carrière in het hart van het familiebedrijf Tejidos Royo, waar hij toezicht hield op de overzeese expansie. Vidal richtte vervolgens Jeanología op om milieuvriendelijke en duurzame technologieën voor de textielindustrie te ontwikkelen. Vidal zette zich in voor het milieu en voor sociale gelijkheid. Samen met Juan Carlos Vázquez-Dodero richtte hij de Fondation Amigos de Rimkieta (FAR) op, waarmee hij werkte aan projecten om de kwaliteit van leven van mensen in een van de armste regio's van Burkina Faso te verbeteren. Beeld: Jeanologia
donderdag, 3, december, 2020
Source: Fashion United
FashionUnited | woensdag 02 december 2020 De B2B-marketplace van FashionUnited geeft een overzicht van de honderden internationale merken en collecties waarmee retailers op één plek de perfecte mix van gewilde producten en modetrends voor hun winkels kunnen vinden. Inkopers krijgen een eenvoudige winkelervaring met de gemakkelijk te navigeren Marketplace van FashionUnited, aangezien het een unieke directory met kledingmerken bevat met groothandel gestreepte jurken. Retailers kunnen er zeker van zijn dat het alleen merken bevat die daadwerkelijk aan winkels in de groothandel verkopen. Gestreepte jurken zijn tijdloze stukken voor elke garderobe, omdat het een patroon is dat nooit uit de mode raakt en geschikt is voor een aantal gelegenheden. Het combineren van strepen met een contrasterende kleur zal het ontwerp van het kledingstuk benadrukken of voor een veiligere look kunnen strepen worden gecombineerd met neutrale tinten om de outfit te versterken. FashionUnited breidt haar modeontwerpers en productlijst voortdurend uit omdat het de competitieve aard van het kopen van mode begrijpt en ervoor zorgt dat er belang wordt gehecht aan trendspotting voor groothandel gestreepte jurken, zodat er voor elke consument iets is. Door groothandels kledingmerken op één plek samen te brengen, krijgen detailhandelaren nuttige inzichten naarmate de vraag van consumenten naar diverse producten toeneemt. Via de directory kunnen inkopers efficiënt zoeken in exclusieve merken en producten om gewilde artikelen voor hun winkels te kopen. Geaccrediteerde kopers krijgen gratis exclusieve toegang tot de meest gevraagde producten op de Marktplaats. Klik hier om de groothandel gestreepte jurken te bekijken op de FashionUnited Marketplace. Beeld: Unsplash
woensdag, 2, december, 2020
Source: Fashion United
Caitlyn Terra | woensdag 02 december 2020 Ondanks het uitbreiden van de capaciteit bij PostNL is nu toch echt het plafond bereikt met wat de koerier kan verwerken, zo meldt NOS. Een recordaantal van tien miljoen pakketten worden per week bezorgd. Een woordvoerder van PostNL meldt tegen de NOS dat het bedrijf nu niet alles opgehaald kan worden wat webwinkels aanbieden. “Om ons netwerk draaiende te houden, moeten we nu grenzen aangeven. We lopen echt tegen de grenzen aan.” Door het bereiken van de capaciteit worden zowel webshops als consumenten nu teleurgesteld. Het is volgens PostNL nog nooit eerder voorgekomen dat het nee moet verkopen aan webshops. Pakketten die achterblijven worden een dag later opgehaald. Vanwege de drukte roept PostNL consumenten nu ook op geen pakketten retour te sturen maar daarmee te wachten tot na Sinterklaas.
woensdag, 2, december, 2020
Source: Fashion United

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *