Mode Nieuws

 

  Bristol    VanArendonk Schoenen    HipindeRegen    LegAvenueStore   Klingel    Bekijk nu
Royal Wedding: Meghan kiest voor Givenchy
Caitlyn Terra | zaterdag 19 mei 2018 Iedereen keek gespannen terwijl Meghan Markle de Rolls-Royce uitstapte: welk modehuis zou haar trouwjurk hebben gemaakt? Het verlossende woord kwam al snel, Givenchy had de opdracht in de wacht gesleept. Hoofdontwerper van het Franse modehuis, de Britse Clare Waight Keller, was verantwoordelijk voor de minimalistische en elegante trouwjurk. De afgelopen tijd werd veel gespeculeerd over het modehuis dat de bruidsjurk zou ontwerpen. De ogen waren gericht op Ralph and Russo, Stella McCartney, Erdem en Burberry, maar uiteindelijk ging Givenchy er met de opdracht vandoor. Meghan Markle, vanaf nu bekend als Her Royal Highness The Duchess of Sussex, koos voor de ontwerper vanwege haar ‘tijdloze en elegante esthetiek, fantastische snit en relaxte houding', aldus een statement van Kensington Palace. Meghan Markle hulde zich op haar grote dag in een witte trouwjurk van zijde ‘cady' met boothals en driekwart mouwen zonder enige versiering. Haar sluier was echter uitbundiger versierd met meerdere symbolische elementen. Op de vijf meter lange sluier waren 53 bloemen te zien die stonden voor alle Commonwealth landen, het gebied waar Koningin Elizabeth II over regeert en waar prins Harry jeugd ambassadeur van is. Ook waren er twee bloemen in de sluier verwerkt met een persoonlijke betekenis voor het koppel; de Wintersweet, die groeit in de tuinen van Kensington Palace en de Californische klaproos, symbolisch voor de plek waar Meghan is geboren. De sluier werd op zijn plek gehouden door een tiara van Koningin Mary, de moeder van koningin Elizabeth II. Clare Waight Keller, hoofdontwerper bij Givenchy, staat bekend voor haar vrouwelijke ontwerpen en ambacht. Ze heeft gewerkt bij modehuizen Pringle of Scotland, Chloé en staat sindskort bij Givenchy aan het hoofd als eerste vrouwelijke creatief directeur. In het statement van Kensington Palace wordt gezegd dat Meghan onder andere koos voor Waight Keller omdat ze het 'succes van een toonaangevend Brits talent wilde laten zien'.
zaterdag, 19, mei, 2018
Source: Fashion United
Marjolein Stormezand | vrijdag 18 mei 2018 Het Met Ball, het liefdadigheidsgala in het Metropolitan Museum of Art in New York, is het New Yorkse antwoord op de Oscars van Hollywood. De hele wereld kijkt mee wanneer beroemdheden hun opwachting maken en dat betekent veel media-aandacht voor de merken die zij dragen. Launchmetrics, een data-onderzoeksbureau, deed onderzoek naar welke merken de meeste aandacht wisten te genereren en deelden dit in hun rapport. Dit jaar stond het evenement in het teken van de première van de tentoonstelling ‘Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination', misschien wel het meest controversiële thema tot nu toe. Om een volledig beeld te geven hoeveel impact het Met BAll heeft gehad op de mode-industrie, heeft Launchmetrics van 6 tot en met 8 mei 2018 alle mediaplaatsingen op alle kanalen (online, sociaal, print) verzameld en zette dit om in resultaten. Het algoritme van Launchmetrics hield voor de telling rekening met media- en inhoudskwaliteit en gaf een ​​hogere waarde aan posts van invloedrijke stemmen of inhoud met afbeeldingen of video's. Uit het onderzoek van Launchmetric komt naar voren dat Versace met een engagement van 16,7 miljoen het meest genoemde modehuis is, gevolgd door Tommy Hilfiger (6,3 miljoen) en Balmain (5,1 miljoen). Dat verklaart waarom er voor een Met Ball-tafel tot wel 500.000 dollar (419.000 euro) wordt neergeteld en waarom merken als Tommy Hilfiger dat zonder knipperen doen. En dan hebben we het nog niet eens over de bedragen die in de creaties zelf worden gestoken. De publiciteit die het genereert is het meer dan waard.Beeld: via H&M
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: Fashion United
Hutspot lanceert eigen kledingcollectie: vier vragen aan de creatief directeur
Marjolein Stormezand | vrijdag 18 mei 2018 Vijf jaar na de de start van Hutspot heeft het lifestylemerk zijn eerste eigen collectie uitgebracht. De lancering vond donderdagavond plaats op de net gerenoveerde verdieping in de conceptstore op de Van Woustraat in Amsterdam. De eerste mannen- en vrouwenlijn is vanaf vandaag te koop in de nieuwe webshop en in de Hutspot conceptstores in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Eindhoven. FashionUnited was bij de lancering aanwezig en stelde creatief directeur Arjan Roos vier vragen over de nieuwe koers van het bedrijf. Hoe is het idee voor een private label ontstaan? Arjan Roos: “Toen ik vier jaar geleden bij Hutspot begon als grafisch ontwerper en productontwerper, waren we al in gesprek over een eigen Hutspot-collectie. Het idee was er dus altijd al, het werd alleen steeds vooruitgeschoven door het onverwachte succes en de nieuwe winkelopeningen. We wilden ook eerst onderzoeken wat onze kansen waren. Ongeveer zeven maanden terug hebben we de knoop doorgehakt en zijn we het gewoon gaan doen. Vanuit dat moment is mijn conceptvoorstel gekomen om een tijd- en merkloze collectie neer te zetten, een everyday essential collectie, met basisproducten voor zowel mannen als vrouwen. We hebben voor de uitvoering voor een natuurlijk kleurenpalet gekozen. Denk aan lichte tinten zoals ivoor en wolkenblauw; koele tinten als houtskool en leisteenblauw, groene tinten als salie en pistache; warme tinten zoals perzik en langoustine. Voor de keuze van de materialen hebben we zoveel mogelijk gebruikgemaakt van milieuvriendelijke stoffen. Er wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van Tencel lyocell fibers, alle jerseys worden gemaakt uit GOTS-Certified katoen en er wordt samengewerkt met leveranciers die werken volgens het SEDEX certificaat. Daarnaast wordt de hele collectie binnen Europa geproduceerd; in Italië, Turkije en Portugal. We zijn nog lang niet helemaal duurzaam, maar dat is wel het streven.” Hoeveel collecties per jaar worden er uitgebracht? ”We hebben voor de mannen en voor de dames zestien verschillende stijlen ontwikkeld. Daar zitten ook kleurdubbelingen bij. De meeste items komen in één of twee kleuren. Binnenkort komt daar nog een horloge en handzeep bij en zo breiden we langzaam uit naar een compleet lifestylemerk. We zijn van plan om met de seizoenen mee te gaan maar we hebben de producten in principe zo ontworpen dat ze al helemaal af zijn. Het T-shirt dat we nu in de collectie hebben, kan bijvoorbeeld voor de winter in een zwaardere katoen uitgebracht worden.” Wat is het gevolg van een eigen merk op Hutspot de conceptstore? ”Het is niet dat we de andere merken eruit willen werken. Wat we wel willen is een eigen basis neerzetten van tijdloze klassiekers. Je kunt het vergelijken met Muji, maar dan een Nederlandse variant. Het betekent ook niet dat we nu geen samenwerkingen met jonge talenten meer aangaan; júíst niet. We willen als merk benaderbaar blijven voor maker om projecten met elkaar aan te gaan of om in de winkel te verkopen. Hutspot blijft een platform voor creatief talent. Wij zijn zelf ook een jong creatief team dat gewoon zijn ideeën spart op een zolderkamertje op de Rozengracht. Doordat we het zonder investeerders hebben kunnen doen, kunnen we groeien op eigen kracht en zoals we dat zelf wensen. Dat is onze kracht. Is de Hutspot-collectie ook voor andere retailers in te kopen?Op dit moment is het alleen verkrijgbaar in onze vijf winkels en via de webshop. In de toekomst staan we daar wel voor open. We zijn altijd heel intuïtief te werk gegaan. Iedereen die bij ons werkt is heel down to earth en onze groei verloopt heel organisch. We hopen zo'n bedrijf te blijven en met een open blik naar de toekomst te kijken. Beeld: Hutspotwinkel op de van Woustraat Amsterdam
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: Fashion United
Tess van Zalinge toont liefde voor ambacht met ‘Maandag Wasdag'
Caitlyn Terra | vrijdag 18 mei 2018 Pianomuziek zwelt aan in het Dutch Costume Museum in Amsterdam. Het museum is het toneel van de nieuwste collectie van Tess van Zalinge, een uiting van liefde voor folkore, Nederlands erfgoed en ambacht. De rustgevende muziek maakt het niet moeilijk om witte kledingstukken in te beelden, al wapperend aan een waslijn in de Nederlandse natuur. Precies dát beeld is de inspiratie geweest voor de collectie ‘Maandag Wasdag'. De liefde voor ambacht en het Nederlandse erfgoed steekt Van Zalinge niet onder stoelen of banken, ook deze collectie heeft herkenbare elementen. De gestructureerde tops en jurken met korsetten en brede schouders doen denken aan de borstplaten uit de Nederlandse klederdracht. De transparante stoffen geven de toeschouwers een kijkje in de wereld onder de jurk. Zoals bij eerdere collecties verstopt de ontwerper de lingerie niet maar haalt het juist naar voren. Naast de strakke lijnen in de verschillende looks is er ook nog ruimte voor soepvallende en knisperend witte blouse-jurken, lange jassen en blazers met print en blauwgestreepte broeken. “Het innoveren van Nederlands erfgoed met verschillende ambachtsvormen maakt het werk van Tess van Zalinge niet alleen typerend Nederlands, maar geeft ook haar visie weer: ambacht innoveren en behouden in Nederland op een duurzame en eerlijke manier,” aldus de omschrijving van de collectie. Modellen banen zich een weg door de verschillende zalen en verdiepingen van het Dutch Costume Museum aan de Herengracht. Onder het publiek wordt vooral gesproken over hoe goed de stukken in elkaar zijn gezet, Van Zalinge schakelde ook studenten van de Meesteropleiding Coupeur in voor haar collectie, en de referenties naar de klederdracht.Wit en blauw spelen de boventoon in de collectie die af en toe wordt aangevuld met een tint oranje of roze door de accessoires. Enkele elementen van de collectie, zoals een gestreepte print die wordt gebruikt voor verschillende ontwerpen en een hoog uitgesneden ‘balletpak' doen denken aan eerder werk van de ontwerper uit haar Herfst/Winter 2017-2018 collectie. De collectie in zijn geheel geeft een sereen beeld met een sensuele knipoog. De kleding van Van Zalinge zou niet misstaan in een moderne folkore, een folkore waar de sensuele kant van het leven niet weggestopt wordt. De transparante stoffen, kant, zachte kleuren en het contrast van stugge baleinen en soepelvallende plisses: het schetst het silhouette van pas gewassen en knisperende kledingstukken aan een waslijn onder de invloed van een zachte bries. De collectie ‘Maandag Wasdag' is vanaf 5 september te zien in de tentoonstelling ‘Contemporary Fashion' van het Dutch Costume Museum. Ook zal de collectie exclusief verkrijgbaar zijn bij X Bank en Geitenwollenwinkel. Tess van Zalinge in het kort Geboren: Utrecht, 15-05-1989 Opleiding: Studeerde cum laude af aan het Amsterdam Fashion Institute Label: Haar gelijknamige label werd in januari 2016 gelanceerd Wapenfeiten: Een samenwerking met Royal Delft en Moam voor Hema. In 2017 ontwierp Van Zalinge een limited edition outfit voor Hudson's Bay Beeld: Sophie van der Perre/FashionUnited
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: Fashion United
Marjolein Stormezand | vrijdag 18 mei 2018 Björn Borg AB heeft zijn cijfers van het eerste kwartaal van dit jaar, eindigend op 31 maart 2018, bekendgemaakt. Uit het financiële rapport blijkt dat de omzet in het eerste kwartaal van 2018 8,9 procent daalde naar 169,2 miljoen Zweedse kroon (16,4 miljoen euro). Tegelijkertijd groeide het bedrijfsresultaat in het eerste kwartaal met 8,4 miljoen Zweedse kroon (800.000 euro) naar 15,1 miljoen Zweedse kroon (1,6 miljoen euro). Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen. De lagere omzet komt volgens Henrik Bunge, CEO van het bedrijf, door het stoppen van de distributie van de schoenencategorie in Denemarken en de teruglopende verkopen in zijn stenen winkels, met name de Finse. Dit werd volgens het bedrijf deels goedgemaakt door een groei in de online verkopen. Uit het rapport blijkt dat de categorie schoenen boven verwachting groeide met 70 procent. De bedrijfswinst van het eerste kwartaal van 2018 kwam uit op 15,1 miljoen Zweedse kroon (1,6 miljoen euro) in vergelijking met 6,7 miljoen Zweedse kroon (0,65 miljoen euro) een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat na belastingen bedroeg 14,9 miljoen Zweedse kroon (1,5 miljoen euro) tegenover 5 miljoen Zweedse kroon (0,5 miljoen euro) vorig jaar. Beeld: Björn Borg
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: Fashion United
Modemuze@OBA: innovatieve modetentoonstelling in de Amsterdamse bieb
Een leren handtas uit de jaren ‘80 waar een werkende telefoon in is verwerkt, een mannenkorset uit het begin van de vorige eeuw en de Adidas Futurecraft sneaker die recentelijk werd gelanceerd. Het zijn drie schijnbaar compleet verschillende items, maar toch hebben ze één ding met elkaar gemeen. Stuk voor stuk zijn het items die, in hun tijd, werden beschouwd als regelechte innovaties. Daarom zijn deze en vele andere innovatieve modestukken vanaf nu te zien in de expositie [email protected]: Innovation in de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA). De officiële opening van de expositie vond donderdagavond plaats, en het was een extra bijzonder feest omdat deze dag samenviel met het tienjarig jubileum van MAFB: een community voor beginnende mode- en kunstvormgevers. FashionUnited brengt verslag uit.Opening [email protected] valt samen met tienjarig jubileum MAFB”Dat het een modezomer is, is duidelijk.” Aan het woord is Bart Rutten, artistiek directeur van het Centraal Museum Utrecht. Samen met Judikje Kiers, directeur van het Amsterdam museum en penvoerder bij Modemuze, heeft Rutten de eer het openingswoord te houden. Ter ondersteuning van zijn punt, somt Rutten enthousiast een aantal aanstaande en lopende mode-evenementen op, waaronder de expositie ‘'Reflections'' van Jan Taminiau. Lachend maar resoluut roept Kiers hem een halt toe: want vandaag draait het om de opening van [email protected]: Innovation. Veertien musea en vier particuliere verzamelaars hebben een bijdrage geleverd aan de expositie die Kiers omschrijft als een ‘'bijzonder samenwerkingsproject''. Zo vinden bezoekers stukken uit de collecties van onder andere het Gemeentemuseum Den Haag, het Fries Museum Leeuwarden, Tassenmuseum Hendrikje en het Openluchtmuseum. Achter ieder stuk gaat een verhaal schuil dat verklaart waarom het gaat om een innovatie.Wat die verhalen dan zijn? Dat loopt zoals gezegd enorm uiteen. In sommige gevallen is overduidelijk dat we te maken hebben met een vernieuwend item. Zo toont de expositie een creatie van het Nederlandse ontwerperscollectief Das Leben am Haverkamp. In 2017 presenteerden de vier ontwerpers tijdens Amsterdam Fashion Week tweedimensionale kledingstukken gemaakt van (onder andere) strijkkralen, om kleding van zijn functie te ontdoen. In andere gevallen zit het baanbrekende aspect hem in iets subtielers. Een mooi voorbeeld is een tentoongestelde jurk met bijpassende schoenen en masker van de hand van Jan Taminiau. De creatie komt uit de ‘'Irradiance'' collectie die Taminiau in 2011 presenteerde tijdens de modeweek in Amsterdam. Het innovatieve van dit kledingstuk schuilt voornamelijk in het gebruik van glow in the dark garen, waardoor deze in het donker oplicht en plots een heel andere gedaante lijkt te krijgen. Zo bundelt [email protected]: Innovation nog veel meer eigenzinnige modestukken die laten zien dat innovatie niet altijd groots hoeft te zijn, maar vaak juist in de details zit.MAFB: 3 ontwerpers steken museummode in een nieuw jasjeDat innovatie op veel verschillende manieren tot uiting kan komen, blijkt ook tijdens de korte modeshow die op deze openingsavond plaatsvindt. Ontwerpers Lisa Konno, Jivika Biervliet en Eline Groendijk zijn door MAFB gevraagd voor hun jubileum een kleine collectie te ontwerpen en presenteren gebaseerd op een museumstuk. De drie ontwerpers hebben dit op geheel eigen wijze aangepakt. Konno laat vier looks zien waarin felle kleuren en wijdere pasvormen de boventoon voeren, terwijl Biervliet juist een donkere en ietwat ruigere kant op is gegaan. Groendijk tot slot stuurt de modellen de geïmproviseerde catwalk af in outfits die bovenal comfort lijken uit te stralen door de losvallende items die gemaakt zijn van soepele stoffen. Het campinggevoel is compleet wanneer het oog valt op de ‘accessoires' van de modellen: badslippers, een wc-rol, een draagbare buitenlamp en een klein klapstoeltje.De looks die Konno presenteerde, waren geïnspireerd op een rok en top van kunstenaar Aico Dinkla (1974). Het originele ensemble, te bewonderen in de expositie, is gemaakt van gerecyclede kledingstukken die vervolgens zijn voorzien van een synthetische coating. Konno speelde hierop in door zelf ook te werken met eerder gebruikt materiaal. “Ik heb dingen uit een vorige collectie gebruikt in nieuwe uitvoeringen en kleuren voor deze show,” verklaart ze naderhand tegenover FashionUnited. “Daarnaast komt de inspiratie terug in het silhouet en het feit dat de collectie is gemaakt van oude parachutestof. De jurk en top zijn ook gemaakt van gerecyclede stof, terwijl dat in die tijd helemaal niet zo normaal was.”Groendijk en Biervliet kozen beide voor de 'chapeau claque', een inklapbare hoge hoed van rond 1900. “Ik heb me laten inspireren door de manier waarop destijds werd gereageerd op de hoedenmaker toen hij met die hoge hoed de straat op ging,” legt Biervliet uit. “Het was toen heel shockerend en heftig, en het zorgde voor chaos. Dat heb ik ook een beetje in mijn collectie laten terugkomen.” Groendijk baseerde haar creaties weliswaar op diezelfde hoge hoed, maar deed dat vanuit een heel ander perspectief. Groendijk: “Toen ik de inklapbare hoed voor het eerst zag, dacht ik: het is gewoon een hoge hoed, dus ik was niet meteen enorm geïnspireerd. Maar toen ging ik onderzoeken wat het nu precies was en daarbij kwam ik röntgenfoto's tegen waarop je de constructie heel goed ziet.” Na nog wat verder onderzoek, ontdekt ze dat de hoed na de aanvankelijke shockreactie eigenlijk heel mainstream wordt. Uiteindelijk wordt het item zelfs gedragen in combinatie met nette avondkleding. Groendijk: “Ik vond dat heel grappig, omdat we inklapbaar nu heel erg associëren met praktisch en goedkoop, en bijvoorbeeld met de camping. Ik ben dus gaan werken met dat contrast: elementen uit chique kleding maar verweven met de camping vibe.”Konno, Biervliet en Groendijk werden benaderd om mee te doen aan het project door Marian Duff, oprichter van MAFB. Zowel Konno als Biervliet hebben jaren geleden meegedaan aan het educatieve programma van MAFB, en Groendijk is bij de organisatie betrokken geweest als docent voor de masterclasses. Aan FashionUnited laat Duff weten dat MAFB een heel duidelijke reden had om op deze manier haar tienjarig bestaan extra te vieren: “We vinden het belangrijk dat er vanuit nieuwe ontwerpers een link is met de depots van het Amsterdam Museum. Daarnaast is het van belang dat de depots van het museum ook worden aangevuld met outfits van de nieuwe generatie.” De ontwerpen die deze avond zijn gepresenteerd, zullen daar namelijk in worden opgenomen. Hoewel de ontwerpen van Konno, Biervliet en Groendijk geen onderdeel vormen van de expositie, zijn in de centrale hal van de bibliotheek wel looks te zien van drie andere door MAFB geselecteerde ontwerpers (Chris Geurtsen, Katja Meli en Jireh Jebb) die hier de komende maanden zullen blijven staan.De expositie [email protected]: Innovation is van 18 mei tot en met 2 september gratis te bezoeken in de Expozaal van de Openbare Bibliotheek Amsterdam. Daarnaast worden ook diverse evenementen georganiseerd waarin mode en innovatie centraal staan. Een volledig overzicht daarvan is te vinden op de website van de OBA.Beeld: FashionUnited (eerste foto) en Daisy von Dutch, via MAFB
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: Fashion United
Marjolein Stormezand | vrijdag 18 mei 2018 Nyden, het nieuwste merk van de H&M Group, heeft op zijn website aangekondigd samen te werken met de Duitse voetballer Jérôme Boateng voor de lentecollectie 2019. Over de inhoud van de collectie heeft modemerk nog niet gecommuniceerd. ”Ik kijk er naar uit om voor het kledingmerk verschillende facetten van mijn creativiteit en leiderschap uit te drukken. De hele wereld is gericht op mijn voetbalprestaties. Ik wil mijn onbevreesdheid op het voetbalveld vertalen naar mode en in het bijzonder naar deze Nyden-collectie. Laat anderen niet toe in je hoofd, wees open en niet bang om je te kleden zoals jij dat wilt”, aldus Jérôme Boateng over de samenwerking op de website van Nyden. Nyden, het H&M-merk dat zich richt op millennials, zet zichzelf in de markt als ‘affordable luxury' voor mannen en vrouwen. De collecties zijn alleen online of in speciaal ingerichte pop-up stores beschikbaar. Nyden werkt met gelimiteerde oplages. De eerste T-shirtcollectie van het merk deed denken aan band merchandise. Een van de ontwerpen was al binnen een kwartier uitverkocht. De prijs voor een T-shirt van Nyden is 60 euro. Beeld: Jérôme Boateng via Nyden
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: Fashion United
Marjolein Stormezand | vrijdag 18 mei 2018 Retailers Groos, Le Pain Quotidien en Costes hebben donderdagavond door de Nederlandse Raad van Winkelcentra een Retail Award uitgereikt gekregen. Middels een persbericht laat de NRW weten dat de Rotterdamse concepstore Groos won in de categorie Local Hero en Costes de prijs voor het beste zelfstandige retailconcept in ontvangst mocht nemen. Le Pain Quotidien won in de categorie Foodretailer. In maart werden door het retail-event de genomineerden bekendgemaakt, waarna het publiek online mocht stemmen op de retailer van zijn of haar voorkeur. In totaal zijn er 2350 stemmen uitgebracht. Groos kwam in zijn categorie als winnaar uit de bus met 42 procent van de stemmen. Costes kreeg 41 procent van de stemmen. De twee andere genomineerden voor de categorie Local Hero waren sieraden- en accessoireswinkel Anna + Nina en Hutspot conceptstore. Winkelketen Costes won van mannenmodemerk Suitsupply en electronicawinkel Coolblue. “De winnaars hebben een ijzersterk merk ontwikkeld zonder concessies te doen. Ze vertellen stuk voor stuk met hun merken een eigen verhaal dat goed begrepen wordt door de consument. Het echte ondernemerschap zie je terug in hun toewijding om de merkbelofte elke dag waar te maken en de verwachtingen van de consument te blijven overtreffen. Het winnen van de Awards vandaag bevestigt dat dit in de huidige retailmarkt een winnende strategie is”, aldus Brigit Gerritse, directeur NRW, volgens het persbericht tijdens de uitreiking.De winnaars ontvingen op het Retail Event of the Year 2018 een speciaal voor hen vervaardigd schilderij van de hand van kunstenaar Michiel Molenaar.Het event en de Retail Awards zijn een initiatief van VG Visie en Cushman & Wakefield. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt.
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: Fashion United
Zara opent eerste online-offline winkel in Londen
Caitlyn Terra | donderdag 17 mei 2018 Na een tijdelijk pop-up heeft Zara nu de deuren geopend van de eerste permanente online-offline winkel. Het Spaanse merk deed did in Stratford, Londen. Het is de eerste winkel met een toegewijde online afdeling. Met de geïntegreerde online-winkel in de fysieke winkel wil Zara de klantervaring transformeren. “De winkel, die 4500 vierkante meters telt, is een belangrijke mijlpaal voor de strategie van moederbedrijf Inditex van het integreren van de winkel en online platformen.” De online-afdeling in de winkel maakt het mogelijk om online bestellingen op te halen en te betalen. Er zijn twee geautomatiseerde online bestelling ophaalpunten, deze punten worden ondersteunt door een opslag die 2400 bestellingen kan verwerken. Het systeem leest een QR code of een pincode die een klant heeft ontvangen en achter het ophaalpunt verzameld een robotarm de verschillende onderdelen en stelt het pakket samen in enkele seconden. In de winkel zijn ook spiegels geplaatst die door middel van RFID-techniek herkennen welk kledingstuk een klant vast heeft. Hierdoor kan de spiegel laten zien hoe een totale outfit eruit zal zien. Zara medewerkers worden uitgerust met een iPad waardoor ze klanten kunnen adviseren maar ook betalingen kunnen accepteren. Daarnaast kunnen klanten betalen met hun mobiele telefoon via de Zara App of de betaalapp van Inditex, Inwallet. Naast reguliere kassa's is er ook een self-checkout die door middel van een systeem welke items worden gekocht. Deze items hoeven alleen door de klanten worden bevestigd op het scherm waarna ze kunnen betalen met hun kaart of telefoon. “We zijn in een unieke positie waarin we een wereldwijd verkoopplatform hebben dat winkels en online integreert,” aldus Pablo Isla, CEO van Inditex in het persbericht. “In de afgelopen jaren hebben we geïnvesteerd in geavanceerde technologie en onze winkels geoptimaliseerd voor dit doel. Ons zakenmodel combineert winkels en digitaal perfect en we zijn klaar voor de kansen die dit brengt met huidige en nieuwe klanten.” Zara introduceerde in april al augmented reality in de winkels. Bezoekers kunnen door middel van een speciale app de collectie bekijken in bewegend beeld op hun telefoons. Beeld: Zara
donderdag, 17, mei, 2018
Source: Fashion United
Caitlyn Terra | donderdag 17 mei 2018 Komende weken krijgt About You een nieuwe investeerder erbij, zo meldt moederbedrijf Otto Group tijdens de presentatie van de resultaten aldus nieuwsbureau DPA. Otto Group is op dit moment voor 68 procent de eigenaar van het platform. “We willen van About You een miljarden bedrijf maken en het naar de aandelenmarkt brengen binnen drie of vier jaar,” aldus Petra Scharner-Wolff, financieel directeur van Otto Group. Hoe groot het aandeel van de nieuwe investeerder wordt en welke kosten hierbij betrokken zijn, wordt niet gemeld. Benjamin Otto, zoon van voorzitter Michael Otto heeft al een groot gedeelte van 25 procent van de aandelen in zijn bezit, aldus DPA. About You zag het afgelopen financiële jaar de omzet meer dan verdubbelen, er werd een omzetstijging van 110 procent gerapporteerd. Het platform behaalde een omzet van 283 miljoen euro. About You is de afgelopen tijd van Duitsland uitgebreid naar Oostenrijk, Zwitserland en de Benelux. Oost-Europa is het volgende gebied dat op de agenda staat voor uitbreiding.
donderdag, 17, mei, 2018
Source: Fashion United

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *