Mode Nieuws

 

Bristol     VanArendonk Schoenen       HipindeRegen       Klingel    Watchwinders    Bekijk nu

Interview: Martijn Vlaming van OGER over zijn rol als Personal Advisor bij Italiaans Luxury Maatwerk.
Een carrière in de modebranche is een belangrijk onderwerp bij FashionUnited. Met deze interviewserie willen we laten zien hoe veelzijdig de branche is en worden professionals uit de modebranche geïntroduceerd. Onlangs spraken wij Martijn Vlaming over zijn rol als Personal Advisor bij OGER Fashion. Jij bent een van de weinige Italiaans Luxury Maatwerk specialisten bij OGER Fashion, hoe ziet een standaard begin van de werkdag er voor jou uit? “Mijn werk begint zodra ik wakker word en mijn telefoon pak. De eerste whatsapp berichten zijn meestal van (buitenlandse) klanten of Italiaanse leveranciers en van mijn collega's. Ik zet de berichten om in mijn to-do programma of ik beantwoord ze meteen als het belangrijk is. Op mijn werk aangekomen start ik direct met urgente taken, zoals de controle van het binnengekomen maatwerk; voor welke klant is het? Is de klant al op de hoogte gesteld? En wanneer laat ik de klant langskomen? Mocht er al vroeg een klant op afspraak komen, dan zorg ik ervoor dat alles klaarstaat en alles er spik en span uitziet. Daarnaast drink ik graag elke ochtend een espresso met mijn collega's.” Wat vind je het leukste aan je baan bij OGER Fashion? “Dagelijks - Om de top ondernemers van iedere ondernemingsvorm op een dynamische manier te adviseren met hun aanschaf en te zorgen dat dit zich blijft herhalen. Als ik dat goed doe ontstaat er een band tussen de klant en mij wat erg dierbaar voor me is.” “Op de achtergrond - Manieren ontwikkelen, met andere out of the box collega's, om klantbezoek, verkoop en het leveren te verbeteren.” “Incidenteel - Training geven, feedback geven en samen performance verbeteren. Ik kijk daar altijd enorm naar uit. Ik vind het heel interessant om goed verkopers-gedrag te kwalificeren zodat je het kan waarnemen en aanleren. Dat collega's na zo'n training of feedback sessie gaan experimenteren, groeien en dat weer teruggeven. Geweldig! Verkopen kan je leren. Hoe ziet je werkplek eruit? Mijn werkplek breidt zich langzaam uit tot het buitenland, bij de klant thuis. Maar normaliter werk ik aan een grote antieke tafel op de Italiaanse luxury afdeling van OGER. Wat is noodzakelijk/belangrijk om Personal Advisor van Italiaans Luxury Maatwerk te worden bij OGER Fashion? “Voor verkoop - Verwelkomen en iets leuks in iedere klant proberen te ontdekken. Lukt dat niet dan krijg je geen gesprek met je klant.” ”Voor relatiebeheer - Doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Nee durven zeggen als het in belang van de klant is.” ”Voor Italiaans maatwerk - Interpretatiekader kunnen creëren voor Italiaanse producenten. Zij moeten uiteindelijk kunnen begrijpen wat jij bij de klant aangepast wilt hebben in centimeters of in styling.” Hoe ben je terechtgekomen in de modebranche? “Via een vriend uit Hoorn. Hij nodigde me uit om bij Tip De Bruin te komen solliciteren. It changed my life.” Wat is je favoriete kledingstuk? “De Peacoat van Cesare Attolini. Ik word er altijd stil van als ik er een mag afleveren.” Wat is de reden dat je bij OGER Fashion hebt gesolliciteerd? “Begin januari 1999: De toenmalige bedrijfsleider hoorde mij voor een OGER etalage over een Zegna pak praten met een huisgenoot en besloot mij uit te nodigen voor een gesprek. In het gesprek heb ik weinig gezegd, maar werd toch aangenomen samen met een andere Tip De Bruin collega. Hij is nog steeds een goede vriend.” Als je niet als Personal Advisor bij OGER Fashion zou werken, welk carrièrepad zou je dan kiezen? “Sales Training verkoop psycholoog, interieurarchitect of elektronisch musicus.” Welke tips heb je voor mensen die graag willen werken bij OGER Fashion? “Als je enthousiast bent, leer open vragen te stellen en oprecht interesse te tonen. Dat is goud waard! Wat is absoluut een no-go binnen jullie organisatie? “Op zaterdag niet werken. Dit is de belangrijkste dag van de week qua verkoop. En tevens ook de meest leuke dag om te werken.” Welk kledingstuk is de must-have voor iedere kledingkast? “Het Fray piquet stretch shirt. Het heeft zeer goede draageigenschappen. Zelfs bij 35 graden celsius.” Hoe is het om bij OGER Fashion te werken? “Leuk en zingevend.” Hoe is de samenwerking tussen jou en andere afdelingen binnen OGER Fashion? “Prima, ik werk fijn samen met mijn collega's.” Waarom zou ik als werkzoekende bij OGER Fashion solliciteren? “Als je wilt werken met de mooiste stoffen en Italiaanse merken en als je het uitdagend vindt om prominente mensen uit het bedrijfsleven te adviseren, dan is werken bij OGER misschien wel iets voor jou.” Wat heeft OGER Fashion mij als werkzoekende extra te bieden? “Een plek waar je het beste uit jezelf en je klant kunt halen” Wat is het beste advies dat jij hebt gekregen in jouw carrière? “Don't overpromise and underdeliver. En dat is gezien de Italiaanse cultuur uitdagend.” Benieuwd hoe je carrière bij OGER Fashion eruit zou kunnen zien? Klik hier voor de vacatures. Dit artikel is gemaakt in samenwerking met OGER Fashion. Foto's: Copyright is van OGER Fashion. Uitsnijden en afwerken is niet toegestaan.
vrijdag, 13, december, 2019
Source: Fashion United
Caitlyn Terra | vrijdag 13 december 2019 Wolford AG zag de omzet in het het eerste halfjaar met 3 procent dalen, zo blijkt uit het halfjaar verslag. Het operationele verlies komt neer op 9,4 miljoen euro. Het bedrijf kondigt daarom opnieuw een herpositionering aan van het bedrijf. Wolford AG is al sinds het boekjaar 2016/2017 bezig met herstructurering van het bedrijf. In het verslag van het eerste halfjaar wordt nu aangehaald dat het management werkt aan een nieuw plan voor de herpositionering van het bedrijf. Het programma moet zorgen voor omzetgroei, verbeterde efficiëntie en verdere kostenbesparing. Wolford AG noemt het in het verslag zelfs een ‘masterplan' voor de korte- , medium- en lange termijn. “Het doel is om een duurzame herpositionering van Wolford te implementeren als winstgevend bedrijf met sterke producten en een duidelijke klant. Tegelijkertijd is het een doel om de kosten te ontwikkelen die passen bij de omzetontwikkeling,” aldus het verslag. Wolford AG haalt aan dat het ‘vanzelfsprekend onderzoekt hoe levensvatbaar sommige van de boetiek locaties zijn'. In de markten waar het merk groeipotentie merkt gaat het juist uitbreiden. De omzet kwam aan het einde van het halfjaar neer op 60,49 miljoen euro. De daling van omzet zorgde op zijn beurt voor de toename van het operationele verlies, aldus Wolford AG in het verslag.
vrijdag, 13, december, 2019
Source: Fashion United
Caitlyn Terra | vrijdag 13 december 2019 De detailhandel heeft in oktober 3,9 procent meer omzet gegenereerd. Dit meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het verkoopvolume viel 2,5 procent hoger uit dan een jaar eerder. Bij de kleding en schoenenwinkels bleef de omzet nagenoeg gelijk. Bij kledingwinkels steeg de omzet met 0,6 procent bij bij schoenen en lederwarenwinkels met 0,4 procent. De grootste omzetgroei was weggelegd voor de winkels in meubels en woninginrichting en elektronica. De groei van de online omzet is aan het afvlakken. De omzet steeg in oktober met 11,7 procent. Pure players zetten 7,4 procent meer om online, multichannelers zagen de online omzet met 18,2 procent stijgen.
vrijdag, 13, december, 2019
Source: Fashion United
Caitlyn Terra | vrijdag 13 december 2019 Ook in de Topshop-winkel in Den Haag is nu in de etalage te lezen dat de winkel gaat sluiten. Eerder deze week werd al bekend dat de winkel in Rotterdam eveneens gaat sluiten. Net als de winkel in Rotterdam, verwijst de boodschap in de winkel in Den Haag naar Amsterdam als ‘de dichtstbijzijnde winkel'. Wanneer de winkel precies dicht gaat is nog niet bekend. FashionUnited nam eerder deze week al contact op met Topshop over de winkelsluitingen maar heeft tot op heden nog geen antwoord ontvangen. De winkels in Rotterdam en Den Haag zijn beide gevestigd in het oude V&D-pand waar ook Hudson's Bay uit vertrekt. De twee merken staan los van elkaar, maar vestigden zich gelijktijdig in de panden.
vrijdag, 13, december, 2019
Source: Fashion United
Caitlyn Terra | vrijdag 13 december 2019 Jean-Jacques Guével is door Balmain benoemd tot nieuwe CEO van het luxe modehuis. Guével start zijn functie vanaf februari 2020, zo meldt het modehuis in een persbericht. Massimo Piombini, de vorige CEO, besloot zijn functie neer te leggen vanwege persoonlijke redenen. Piombini was op dat punt twee jaar CEO bij Balmain. Jean-Jacques Guével is geen vreemde in de luxe wereld. Hij werkte bij Céline en LVMH en de afgelopen drie jaar was hij CEO bij Frans modemerk Zadig et Voltaire. “Zoals iedereen in de modewereld, ben ik onder de indruk van de opmerkelijke groei van Balmain de afgelopen jaren,” aldus Guével in het bericht. “Sinds de dag dat Olivier Rousteing begon als creatief directeur heeft hij verder gebouwd op het erfgoed en de kennis van het 75 jaar oude modehuis - terwijl hij ook altijd weet hoe hij moet reageren op de vraag van de nieuwe en diverse generatie waar hij onderdeel van is.”
vrijdag, 13, december, 2019
Source: Fashion United
Caitlyn Terra | vrijdag 13 december 2019 Jean-Jacques Guével is door Balmain benoemd tot nieuwe CEO van het luxe modehuis. Guével start zijn functie vanaf februari 2020, zo meldt het modehuis in een persbericht. Massimo Piombini, de vorige CEO, besloot zijn functie neer te leggen vanwege persoonlijke redenen. Piombini was op dat punt twee jaar CEO bij Balmain. Jean-Jacques Guével is geen vreemde in de luxe wereld. Hij werkte bij Céline en LVMH en de afgelopen drie jaar was hij CEO bij Frans modemerk Zadig et Voltaire. “Zoals iedereen in de modewereld, ben ik onder de indruk van de opmerkelijke groei van Balmain de afgelopen jaren,” aldus Guével in het bericht. “Sinds de dag dat Olivier Rousteing begon als creatief directeur heeft hij verder gebouwd op het erfgoed en de kennis van het 75 jaar oude modehuis - terwijl hij ook altijd weet hoe hij moet reageren op de vraag van de nieuwe en diverse generatie waar hij onderdeel van is.” Beeld: Balmain
vrijdag, 13, december, 2019
Source: Fashion United
Caitlyn Terra | vrijdag 13 december 2019 Anna Bakst, CEO van het merk Kate Spade, stapt na twee jaar op. Dit maakt het moederbedrijf van het merk, Tapestry Inc, bekend in een persbericht. Een opvolger is nog niet gevonden. Joanne Crevoiserat, CFO van Tapestry neemt de taken van Bakst waar totdat een nieuwe CEO gevonden is. “We danken Anna voor de passie en toewijding die ze had voor haar werk bij Kate Spade,” aldus CEO van Tapestry Inc Jide Zeitlin. “We gaan snel met de zoektocht naar een vervanging. Bakst zal aan het einde van het kalenderjaar haar functie neerleggen. De volgende stap in haar carrière wordt niet bekendgemaakt in het bericht. Ook de reden van haar vertrek is onbekend.
vrijdag, 13, december, 2019
Source: Fashion United
Caitlyn Terra | vrijdag 13 december 2019 Goed nieuws voor het modemerk Sandwich. Na het faillissement van de Veldhoven Group eind november is nu een doorstart gerealiseerd. Het merk wordt voortgezet door de Sandwich Fashion Group, zo meldt het merk in een persbericht. Het merk gaat verder in Nederland en Duitsland, de gebieden waar het faillissement van de Veldhoven Group betrekking op had. De overige buitenlandse activiteiten van Sandwich zullen op termijn ook door de Sandwich Fashion Group worden overgenomen, zo wordt gemeld in het bericht.Het faillissement van Veldhoven International had geen betrekking op de bedrijven in België, Engeland en het Verre Oosten. Alleen de BV en de Nederlandse groepsentiteiten werden in november failliet verklaard. Daar viel ook het Duitse filiaal onder. Ten tijden van het faillissement werd al door het management aangegeven dat een doorstart voor Sandwich een realistische kans had. Er heeft de afgelopen weken een biedingsprocedure plaatsgevonden met meerdere gegadigden, zo blijkt uit het bericht. Wie precies achter de Sandwich Fashion Group zit wordt niet genoemd in het statement, maar het is wel te zien dat de Sandwich Fashion Group op dezelfde locatie gevestigd is als de voormalige Veldhoven Group. De doorstart zal geen gevolgen hebben voor de koers van het merk. Het merk Sandwich werd in 1981 opgericht. Sandwich heeft 1.500 verkooppunten door heel Europa, Canada, Engeland en het Verre Oosten. Het hoofdkantoor blijft in Amsterdam gevestigd. Beeld: Sandwich Fashion Group
vrijdag, 13, december, 2019
Source: Fashion United
In beeld: het jaar 2019 in modefoto's
December is de maand waarin FashionUnited traditiegetrouw terugblikt en vooruitblikt. Dit is een beeldverslag van 2019: het jaar in modefoto's. Vegan Fashion Week maakt zijn debuut in februari. Het evenement, dat ontwerpers die diervrije producten produceren in de spotlight zet, vindt plaats in Los Angeles. “Ik heb een collectieve catwalk gemaakt met gecureerde designer items uit de hele wereld om te laten zien dat vegan alternatieven ethisch, duurzaam en beter zijn,” aldus organisator Emmanuelle Rienda. “We hebben Pinatex, ananas leer, appelleer, eco-vriendelijk nep-bont van Ecopel, nep-wol, kurken ‘exotische huiden' en nog veel meer laten zien.” Erkenning voor Erik Frenken in april: de ontwerper is de winnaar van het Mode Stipendium, de belangrijkste modeprijs van Nederland. Frenken krijgt de prijs uitgereikt in het Amsterdamse NewWerktheater, uit handen van zijn voorganger Bas Kosters. Aan de prijs is geldbedrag van 50.000 euro verbonden waarmee de ontwerper in de gelegenheid wordt gesteld om zich artistiek en zakelijk verder te ontwikkelen.De digitale couturejurk van het in Amsterdam gevestigde modehuis The Fabricant, dat virtuele mode maakt, wordt in mei voor 9.500 dollar (omgerekend zo'n 8.395 euro) geveild tijdens een blockchain-event in New York.Op het Met Gala 2019 met het thema ‘Camp:Notes on Fashion', draagt Kim Kardashian West een ‘wetlook' jurk van Thierry Mugler met wespentaille. Video: Vogue Youtube.com Foto's: Jacquemus SS20 via Catwalkpictures.com Jacquemus showt in lavendelvelden in de Franse Provence Het meest Instagrammable showdecor van het jaar? Wie weet. De lavendelvelden in de Franse Provence als showdecor van de Jacquemus lente/zomer 2020 show (tevens het 10-jarig jubileum van het Franse modehuis), leverden in ieder geval prachtige plaatjes op. Figcaption: Foto: Christophe Archambault / AFP Herdenking ‘Karl for Ever' Grote namen uit de modeindustrie en beroemde fans komen in juni bijeen voor de herdenking van wijlen Karl Lagerfeld. De Amerikaanse zanger Pharrell Williams, actrices Helen Mirren en Tilda Swinton, beeldend kunstenaar Jeff Koons, ontwerpers Valentino en Stella McCartney en modellen Claudia Schiffer, Gigi Hadid, Carla Bruni en Monica Bellucci zijn aanwezig in het Grand Palais, de plek waar Lagerfeld zijn spectaculairste Chanel shows organiseerde. Een hele opkomst voor de man die verklaarde dat hij ‘liever zou sterven' dan stoppen (met ontwerpen). Figcaption: Foto: Versace SS20 via Catwalkpictures.com. J.Lo showt Versace jungle-jurk Een bijzondere afsluiter bij de Versace lente/zomer 2020 show op Milan Fashion Week. Jennifer Lopez verschijnt op de catwalk in de iconische Versace jungle-jurk met naveldiep decolleté. Opnieuw wordt het een trending topic. Figcaption: Foto: Ronald van der Kemp (RVDK), credits Team Peter Stigter. Ronald van der Kemp op AFW Ronald van der Kemp, Holland's eerste eco-couturier en winnaar van de prestigieuze mode-onderscheiding Grand Seigneur, showt op de openingsavond van Amsterdam Fashion Week in september. Modellen komen van alle kanten van het Museumplein; op de fiets, op de motor en in een old-timer cabriolet, gekleed in de Wardrobe 10 collectie van RVDK. Gasten aanschouwen de grootse entrees al borrelend vanuit de tuin van Moco (museum). Figcaption: Ben Gabbe / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP Savage X Fenty NYFW show spektakel De Savage X Fenty lingerieshow in september is een van de meest besproken showmomenten van New York Fashion Week. Het maken (en delen) van beeld is verboden, want het event wordt dagen later exclusief gestreamd op Amazon Prime. Het showspektakel met live zang en dansoptredens, sterren en topmodellen dat diversiteit en inclusiviteit viert, wordt geprezen door het grote publiek en de media. Foto: Hudson's Bay Amstelveen, credit FashionUnitedHudson's Bay vertrekt uit Nederland Het Canadese warenhuis Hudson's Bay vertrekt uit Nederland. De warenhuizen gaan het eind van het jaar dicht, al oordeelde de rechter onlangs dat Hudson's Bay de winkelpanden in Amsterdam en Breda langer moet openhouden. In oktober begint de opheffingsuitverkoop (de foto van de Amstelveense vestiging is genomen op 5 oktober). Figcaption Foto: EK Passion Party 2019 Europese ‘Retail Emmy' voor damesmodeketen Arthur & Willemijn en damesmodewinkel Kraan Mode Twee Nederlandse moderetailers krijgen in september de EK Passion Star 2019 uitgereikt in het Duitse Bielefeld. Kraan Mode maakte indruk op de jury met ‘passie voor exclusiviteit en positionering. “We zijn enorm met ons vak bezig, proberen constant kritisch te blijven en te vernieuwen. Blijkbaar is dat opgevallen,” zegt Peter Kraan. Arthur & Willemijn viel met name op door het concept BeYouTieFull, een stylingservice, dat de jury omschreef als ‘uniek in de markt'.. Figcaption: Foto: Jewel Samad / AFP Victoria's Secret Fashion Show is verleden tijd Het lingeriebedrijf Victoria's Secret bevestigt in november te stoppen met de jaarlijkse lingerieshow. De show kampte met afnemende belangstelling en werd als niet meer van deze tijd bestempeld. Tekst uit dit artikel komt uit gepubliceerde artikelen van redacteuren Natasja Admiraal, Caitlyn Terra en AFP. Selectie en bewerking: Esmée Blaazer. Homepage foto herdenking ‘Karl For Ever': Christophe Archambault / AFP
vrijdag, 13, december, 2019
Source: Fashion United
Caitlyn Terra | vrijdag 13 december 2019 Het gros van de Nederlandse consumenten is bereid een duurzame spijkerbroek te kopen, zo blijkt uit het rapport ‘Kruistocht voor een schone en eerlijke spijkerbroek' van ABN Amro. 77 procent van de ondervraagden geeft echter aan dat een duurzame spijkerbroek wel betaalbaar moet blijven. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 1341 Nederlandse consumenten. Ongeveer een derde van de consumenten heeft nog nooit van een duurzame spijkerbroek gehoord en 29 procent denkt er niet aan in een winkel of bij een online aankoop. Zo'n 62 procent wil meer voorlichting van de overheid en retailers over de productie van jeans. Uiteindelijk geeft 52 procent aan dat ze na de nodige informatie bereid zijn om eerlijke jeans te kopen. Bij de woorden ‘duurzame spijkerbroek' denken de meeste mensen aan geen kinderarbeid. De top drie wordt daarna aangevuld door geen milieuvervuiling en eerlijke lonen voor iedereen in het productieproces. Hergebruik van grondstoffen en tweedehands kopen komt bij maar 36 en 15 procent van de ondervraagden boven. Het huren of leasen van een spijkerbroek, mogelijk bij bijvoorbeeld Mud Jeans, daar denkt nog maar 2,4 procent van de ondervraagden aan bij de woorden ‘duurzame spijkerbroek'. Zeven op de tien ondervraagden is van mening dat de overheid maatregelen moet nemen om de productie en verkoop van duurzame kleding te stimuleren. Zo denken ze aan een algemeen keurmerk of een lager btw-tarief voor duurzame producten. Beeld: Unsplash
vrijdag, 13, december, 2019
Source: Fashion United

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *