Internet, Mobile, TV en Technologie

 



SAP en Accenture lanceren een gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor upstream olie- en gasbedrijven op basis van SAP S/4HANA Cloud. Dankzij intelligente technologieën als kunstmatige intelligentie vergroot de oplossing de zichtbaarheid in de bedrijfsvoering en in de cashflow. Toonaangevende wereldwijde olie- en gasbedrijven zoals ConocoPhillips en Shell hebben bijgedragen aan de oplossing. Met de schaalbare, wereldwijd verkrijgbare oplossing kunnen olie- en gasbedrijven zowel de total cost of ownership als de operationele kosten verlagen en nieuwe omzetmogelijkheden creëren. De oplossing bevat sjablonen voor vooraf geconfigureerde, geïntegreerde en gebruiksvriendelijke bedrijfsprocessen. Dat verkort de implementatietijd en verkleint het risico op bedrijfsonderbrekingen. De oplossing vereenvoudigt de bedrijfsvoering dankzij nieuwe industriestandaarden en helpt bij het vrijmaken van middelen voor het creëren van bedrijfswaarde. Consortium Voor het definiëren van de voorgeconfigureerde, marktspecifieke end-to-endprocessen werken SAP en Accenture met een consortium van vooraanstaande bedrijven, zoals BP, Chevron, ConocoPhilips, Equinor en Shell. "Samen met Accenture en een consortium van industrieleiders hebben we een intelligente oplossing ontwikkeld waarmee upstream olie- en gasbedrijven de complexiteit kunnen verminderen", aldus Benjamin Beberness, SAP global vice president van de Oil and Gas Business Unit. "Het resultaat is een flexibele en wendbare oplossing die klanten een volledig beeld van de intelligente onderneming kan bieden - van operations tot de boardroom. Dat zorgt voor operational excellence.” Belangrijke mijlpaal "ConocoPhillips werkte meer dan twee jaar samen met SAP en Accenture aan de oplossing. Deze is gebaseerd op een flexibele cloudarchitectuur die kan schalen en realtime inzicht kan bieden in de upstream processen van de olie- en gasindustrie", aldus Mike Pfister, CIO bij ConocoPhillips. "Deze release is een belangrijke mijlpaal die de impact van onze huidige samenwerking aantoont", aldus Scott Wahl, CIO bij Upstream, een businessunit van Shell. "We kijken ernaar uit om samen te blijven werken aan een volwassen oplossing die zakelijke waarde creëert voor de upstream olie- en gasindustrie." "SAP en Accenture leveren een oplossing die innovatieve technologieën zoals AI inzet voor realtime inzichten, meer zichtbaarheid en betere besluitvorming", aldus Jan van den Bremen, senior managing director en lead voor Accenture Intelligent Platform Services in Europa. "We zijn er trots op dat we in co-creatie met SAP een marktleidende oplossing bieden voor de olie- en gasindustrie. De oplossing maakt een snellere adoptie van nieuwe technologieën mogelijk, zodat bedrijven uit deze industrie beter kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden."
donderdag, 2, april, 2020
Source: DutchCowboys
Apple heeft nog geen woord gerept over de opvolger van iPhone 11, maar wij denken over iPhone 9 wel het een en ander te weten. We zetten alle geruchten die we over het nieuwe toestel hebben gehoord op een rijtje. iPhone 9-geruchten zijn er genoeg en er zitten heel spannende exemplaren tussen. Zo schijnt de aankomende iPhone gebruik te maken van dezelfde chip als iPhone 11 en iPhone 11 Pro, wat betekent dat hij lekker snel is en veel tegelijk kan. Nu is dat op zich voor een opvolgende telefoon niet zo vreemd, maar de mogelijke iPhone 9 is niet gewoon een opvolger. Budget-iPhone Volgens bron en Apple-analist Ming-Chi Kuo werkt dat Apple momenteel in het diepste geheim aan een low-budget iPhone die in principe in het eerste half jaar van 2020 zou moeten verschijnen. Het wordt door Kuo niet iPhone 12 genoemd, maar iPhone SE 2, omdat het meer een opvolger is van de iPhone SE dan van het toestel dat vorig jaar verscheen. Bovendien schijnt hij ongeveer 400 euro te kosten, wat een aanzienlijk lager prijspunt is dan de gemiddelde iPhone. Het zou een 4,7 inch LCD-scherm hebben en ongeveer hetzelfde uiterlijk hebben als iPhone 8. Er wordt daarnaast 3GB werkgeheugen verwacht, wat niet heel veel is, maar voldoende voor de telefoon om goed te functioneren, zeker omdat het gecombineerd wordt met die moderne chip. Daarnaast wordt er op deze iPhone geen Face-ID gebruikt, maar Touch-ID, wat betekent dat je dus niet je gezicht kunt scannen om het toestel te ontgrendelen, maar je daarvoor je vingerafdruk moet gebruiken. iPhone 9/SE 2 Ook wat betreft de camera's kun je niet het meest uitgebreide verwachten, want het gaat om een instapmodel. Er wordt volgens geruchten gekozen voor één achtercamera, dus niet meerdere. Daarnaast wordt verwacht dat je tussen 64 en 128 GB kunt kiezen aan opslag, zodat je al die kiekjes wel kwijt kunt op het toestel. iPhone 9/SE 2 schijnt in drie kleuren te komen: donkergrijs, zilvergrijs en rood. Maar: de kans is groot dat het toestel niet overal verschijnt, juist vooral in landen waar mensen het minder breed hebben. Tot die tijd kun je er natuurlijk voor kiezen om een refurbished iPhone te nemen. Je betaalt daarvoor minder, omdat het een tweedehands toestel is, maar het toestel is wel helemaal gecheckt en waar nodig vernieuwd. Zo heb je toch nog een ‘nieuwe' iPhone, terwijl je op nieuwste wacht. Wanneer deze telefoon uitkomt, of wanneer hij ook maar wordt onthuld, dat is nog een groot mysterie. Dit artikel betreft een samenwerking. Foto credits: Adobe Stock H_Ko
donderdag, 2, april, 2020
Source: DutchCowboys
Inmiddels groeit de creativiteit in geheel Nederland als het gaat om onderwijs. Scholen, ouders, overheden en onderwijsinstanties werken aan oplossingen. Wat iedereen duidelijk deelt is de zorg en aandacht en de zorgen voor het onderwijs. De context is wel dat alles vrijwel online gebeurd. En daar is wel een issue want we beseffen ons te weinig dat er in Nederland nog steeds heel veel kinderen zijn die geen laptop of tablet hebben, laat staan online kunnen. Schooltv en NPO Zeppelin Speciaal voor die groep van kinderen start SchoolTV in samenwerking met NPO Zapp/Zappelin vanaf maandag 6 april educatieve programma's beschikbaar via de tv-zender NPO Zappelin extra. Zo kunnen basisschoolkinderen elke doordeweekse dag Schooltv kijken, zonder dat zij een laptop, tablet of internetverbinding nodig hebben. Bij scholen in Nederland groeit de zorg over de niveauverschillen tussen kinderen. Ouders kunnen om verschillende redenen niet altijd helpen bij het thuis leren. Ook beschikt niet elk gezin over voldoende mogelijkheden om het volledige lespakket online te kunnen volgen. Daarnaast is het een aantal scholen nog niet gelukt om passend onderwijs op afstand te bieden. De doordeweekse programmering van Schooltv is als volgt: 09.00 tot 09.30 uur: groep 1 en 209.30 tot 10.00 uur: groep 3 en 410.00 tot 11.00 uur: groep 5 en 611.00 tot 12.00 uur: groep 7 en 8 ‘Letterjungle' en rekenen met ‘Moffel en Piertje' Per tijdslot is er een selectie gemaakt van lesvideo's die veel gebruikt worden in het onderwijs voor die groepen. Kinderen uit de onderbouw leren onder andere de letters met ‘Letterjungle', rekenen met ‘Moffel en Piertje' en kunnen meezingen met de liedjes uit Sesamstraat. Voor de bovenbouw zijn er onder andere video's uit '13 in de oorlog' en ‘Willem Wever', maar ook landenvideo's bij wereldoriëntatie. Het zijn video's die de leerkracht normaal in zijn of haar les gebruikt. Het themakanaal NPO Zappelin extra is in het basispakket te zien bij Ziggo op kanaal 311, KPN op kanaal 58 en T-mobile op kanaal 195. NPO Zappelin extra is ook online te bekijken op NPO Start
donderdag, 2, april, 2020
Source: DutchCowboys
Huisgebonden zijn betekent dat je waarschijnlijk vaker naar je telefoon grijpt. Immers is dat tegenwoordig helemaal de portaal naar je sociale leven. Je kunt echter veel meer met je telefoon dat je zeker in deze tijd enorm kan helpen -of simpelweg vermaken-. Eyeem Het is iets dat veel mensen bewaren voor vakantieperiodes: even fotoboeken maken, want daar kom je in het drukke dagelijks leven niet aan toe. Je kunt echter nog iets slimmers met je foto's doen: zet ze op Eyeem. Dit is een app waarmee je je foto's als het ware beschikbaar stelt om als stockphoto te worden verkocht. Sommige foto's worden zelfs zo goed beoordeeld dat ze in de database van Getty Images komen te staan. Eyeem heeft er ook een sociaal aspect bij gemaakt, zodat je ook foto's kunt waarderen van andere mensen. Het tofste is echter als mensen je foto zo waarderen dat ze er geld voor neertellen. Het is vaak maar twintig cent, maar het voelt goed dat mensen blijkbaar geld betalen om jouw foto te mogen gebruiken. TikTok Of je het nou wil weten omdat je hoort dat alle tieners zich hier helemaal op hebben gestort of dat je de filters heel tof vindt: TikTok is een app waarvan je je waarschijnlijk niet echt kunt voorstellen hoe leuk het is, tot je hem 5 seconden gebruikt. Dan start namelijk de eerste TikTok-video en kun je tot in de eeuwigheid video's blijven kijken in de nooit stoppende tijdslijn. TikTok is bijzonder omdat het eigenlijk niets nieuws doet, maar een aantal dingen zo goed weet te mixen, dat het perfect samenkomt. Het is een ratjetoe van creativiteit: of het nu gaat om choreografieën, comedysketches of andere uitspattingen. Zelfs als je zelf niet van plan bent om video's te maken, zal je veel plezier beleven aan het kijken van andermans content. Duo Lingo Ja, als je dan toch thuis een beetje bankhangt of met het huishouden bezig bent: waarom dan niet iets extra's doen? Waarom niet aan jezelf werken door bijvoorbeeld Duo Lingo te gebruiken? Met deze app kun je allerlei talen leren, wat op een heel prettig basisniveau met duidelijke foto's en teksten van start gaat. De app Je kunt al vrij snel echt wel een woordje Spaans of een andere taal spreken. De vakantie mag dan ver weg zijn, jij bent in ieder geval vast voorbereid. Tinder Ja, normaal heb je waarschijnlijk niet zoveel tijd om je veel bezig te houden met swipen en chatten met potentiële partners, maar nu je sociale leven een beetje stil ligt kan Tinder echt geen kwaad. Zelfs als je toch niet een persoon kunt vinden waar je na de maatregelen wel eens mee op date kunt gaan: je kunt dan wel mooi genieten van de veelheid aan grappige profielen, bizarre gesprekken en wie weet rolt er uiteindelijk wel een mooie vriendschap uit. Tinder kost enorm veel tijd, dus het is nu een ideaal moment om daar eens in te duiken als je thuissituatie dit toelaat. Headspace Nu het leven wat regelmatiger is omdat je voortdurend thuis bent, kun je veel doen met apps die niet zozeer veel tijd kosten in één keer, maar wel verlangen dat je elke dag terugkomt. Veel games werken zo, want je krijgt vaak een dagelijkse goodie, bijvoorbeeld in Mario Kart en Pokémon Go. Maar, er zijn ook andere apps die graag zien dat je elke dag terugkomt. Headspace is een meditatie-app die niet zweverig doet, maar je simpelweg de basis van meditatie uitlegt. Zeker nu er zoveel gebeurt in de wereld, kan je brein af en toe wel een relaxmomentje gebruiken. Headspace leert je hoe je je innerlijke rust kunt vinden en die is in deze vreemde tijden belangrijker dan ooit.
donderdag, 2, april, 2020
Source: DutchCowboys
Dat in Nederland elektrische auto's populair zijn hoeven we niet uit leggen. Volgens veel notoire autobezitters (die niet elektrisch rijden) komt dat vooral vanwege de bijtelling. Het Nederlands ontmoedigingsmiddel om de kosten van autorijden fors te verhogen. In het buitenland begrijpen ze daar vaak helemaal niets van. Voor leaserijders zou elektrisch rijden de trigger zijn om ‘goedkoper' te kunnen autorijden. Immers die bijtelling is nu nog steeds heel aantrekkelijk vanwege de hoge korting. Het zou betekenen dat het rijden met een elektrische auto alleen daardoor wordt gestimuleerd. Tesla heeft hoogste klanttevredenheid Maar hoe zit het werkelijk, zouden Nederlanders met een elektrische auto minder tevreden zijn over hun auto omdat het vooral een financiële keuze is geweest. Niets in minder waar. Uit een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders blijkt dat bezitters van een elektrische auto juist zeer tevreden zijn over hun auto. Gemiddeld beoordelen ze het eigen voertuig met een 8,7. Volgende de resultaten van deze Smart Car Monitor is Tesla niet alleen het bekendste merk, maar scoort het merk ook de hoogste klanttevredenheid. Uitzonderlijk hoge scores voor elektrische auto's Bezitters van een elektrische auto zijn uitermate tevreden. Gemiddeld beoordeelt men de elektrische auto met het rapportcijfer 8,7. Bezitters van een Tesla geven hun auto zelfs een 9,1. Dit is significant hoger dan het branchegemiddelde. Elektrische auto's hebben ook een uitzonderlijk hoge Net Promoter Score van +64%. Tesla heeft ook daar een hogere score (+80%) dan de overige merken. Tesla duidelijk 'top of mind' Tesla heeft de hoogste geholpen naamsbekendheid (76%). Op de vraag welke merken Nederlanders associëren met elektrisch rijden volgen BMW, Opel, Volkswagen en Toyota op enige afstand. Top of mind, het eerste merk dat consumenten spontaan noemen, is Tesla met 55% bijna het enige merk waar consumenten direct aan denken. Milieu belangrijker als bijtelling Consumenten die van plan zijn een elektrische auto te kopen noemen het milieu (45%) als de belangrijkste reden voor aanschaf van een dergelijke auto. Drie op de tien geven als beweegreden dat de elektrische auto de toekomst is (30%). Een nagenoeg even groot deel vindt kostenbesparing een belangrijke motivatie (28%). Meer dan één op de vijf noemt de stille motor (22%). Niet meer hoeven schakelen is voor 8% een reden. Bovenstaande resultaten komen uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek naar de toekomst van elektrisch, connected, autonoom en gedeeld autorijden. In het onderzoek zijn 6.057 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.
donderdag, 2, april, 2020
Source: DutchCowboys
Elektrisch rijden heeft de toekomst en dat weet Peugeot als geen ander. Onlangs spraken wij hierover uitgebreid met de autofabrikant. Wij waren benieuwd hoe Groupe PSA omgaat met andere mobiliteitsoplossingen. Er komen steeds meer vernieuwende en duurzame initiatieven op de markt, soms al gekoppeld aan elektrisch rijden. We spraken met Ferdinand van den Berg, Manager Connected Mobility bij Free2Move, over de aanvullende services van Peugeot. Breed serviceportfolio Free2Move is het mobiliteitsmerk van Groupe PSA, hieronder valt een heel scala aan diensten met een breed serviceportfolio. De zakelijke diensten worden aangeboden aan grote en kleine ondernemers, van zzp'ers tot bedrijven met complete wagenparken. Ferdinand vertelt over de vraagstukken waar ondernemers mee te maken krijgen: “We willen allemaal meer efficiëntie halen uit ons wagenpark, de CO2-uitstoot terugdringen, kosten besparen en grip en inzicht krijgen. Daarom maken we eerst een analyse: hoe ziet het wagenpark eruit, hoe kunnen we dat zo efficiënt mogelijk laten functioneren en hoe gaan medewerkers ermee om?” Elektrificatiemogelijkheden van het wagenpark Ferdinand vertelt dat er momenteel een zogenaamde ‘E-Mobility Advisor' wordt getest. Hierbij worden de bewegingen van het wagenpark gemeten en op medewerker niveau gekeken of een elektrische auto of plug-in hybride voor hen geschikt is. Tevens wordt een advies gegeven over de benodigde laadinfrastructuur bij het bedrijf. De werkgever moet dan wel voldoende laadpunten kunnen faciliteren. Het dient als analyse en advies om zoveel mogelijk medewerkers over te laten stappen op elektrisch rijden zonder zorgen. Ervaring leert dat werkgevers graag online inzicht willen krijgen in het wagenpark en gebruik van de auto's van de zaak. Dat geeft bovendien een goed beeld van de werkelijke emissies. En dat kan bepalend zijn om bijvoorbeeld een goede vergelijking te kunnen maken tussen elektrische auto's en exemplaren die nog op fossiele brandstof rijden. Verschillen in uitstoot en gerealiseerde besparingen worden dan nog duidelijker zichtbaar. Auto's delen en mobiliteit garanderen Bij veel bedrijven staan company cars een groot gedeelte van de dag stil. Omdat medewerkers op kantoor zitten bijvoorbeeld. Dat kan slimmer, denken ze bij Peugeot. Ferdinand vertelt: “Je ziet dat veel mensen de auto gebruiken om van en naar kantoor te gaan. Maar in de tussentijd is er wel mobiliteit nodig. Hoe mooi zou het zijn als je je wagenpark deelbaar maakt voor mensen die geen auto van de zaak hebben maar wel een auto nodig hebben? Nu worden er kosten gemaakt voor mensen die met hun privéauto rijden of een auto moeten huren. Wie niet het hele wagenpark deelbaar wil maken, kan er ook voor kiezen om zijn poolauto's te digitaliseren. Via een combinatie van Free2Move Lease, Fleet Sharing en Connect Fleet biedt Peugeot hun klanten een poolauto aan die door medewerkers zakelijk inzetbaar is. Via de app kunnen zij deze reserveren en met de smartphone de auto weer eenvoudig openen en sluiten. De sleutel zit er altijd in, dus die kan ook niet meer kwijtraken. Via Connect Fleet houden bedrijven bij hoe er met de auto omgesprongen wordt. Niet alleen het rijgedrag, maar ook storingen en gebruik binnen de gestelde werkuren zijn meetbaar. En er hoeft nooit lang naar de auto gezocht te worden, want in het Connect Fleet dashboard wordt de locatie op 2 meter nauwkeurig weergegeven. Dankzij Free2Move Lease kan van al dit voordeel gebruikgemaakt worden tegen betaling van het maandelijks leasetarief. Dit is een echte one-stop-shop en alle transacties komen samen op 1 factuur. Geen angst meer voor de actieradius Peugeot realiseert zich dat personen die elektrisch rijden angst kunnen hebben om stil te komen staan. Met de service Trip Planner kan iedereen zorgeloos op reis, ook naar het buitenland. De route wordt door de routeplanner permanent aangepast door de capaciteit van de batterij te meten en stuurt tijdig naar een geschikte laadpaal. Ferdinand legt uit: “Je hoeft nooit bang te zijn dat je stil komt te staan. De planner maakt continu herberekeningen en stuurt deze naar de navigatie in de auto en/of die op je telefoon. Hiermee krijg je toegang tot 140.000 laadpunten in Europa. Dat moet de rijder rust geven en het vertrouwen dat je met de auto niet langs de weg komt te staan. Het wordt steeds gemakkelijker voor een klant om van een elektrische auto gebruik te maken.” MyPeugeotApp voor consumenten Iedere rijder van een Peugeot kan toegang krijgen tot de MyPeugeotApp. Hierin is gedetailleerde informatie zichtbaar over de auto. Het is ideaal voor elektrische rijders en laat onder andere zien wat de laadcapaciteit is en bij pech kan er direct hulp worden ingeschakeld. Ook het brandstofverbruik en de onderhoudsinformatie is inzichtelijk. Lees meer op www.peugeot.nl Service in tijden van de coronacrisis Om nog even in te haken op de actualiteit: ook Peugeot moet dealen met de gevolgen die de uitbraak van het coronavirus met zich meebrengt. Ferdinand vertelt hierover: “We zijn een dienstverlenend bedrijf en klanten verwachten intensieve begeleiding. Klantcontact staat centraal en daarom pakken we het nu even anders aan. Zo halen we auto's voor onderhoud thuis op en leveren ze voor de deur weer af. Proefritten kunnen nog steeds worden gemaakt, ook dan komen we gewoon naar de klant thuis waarbij we alle hygiënemaatregelen in acht nemen. Mobiliteit blijft belangrijk.” Meer content
woensdag, 1, april, 2020
Source: DutchCowboys
Uber introduceert vandaag, woensdag 1 april, een nieuw initiatief in Nederland: UberMedics. Zorgmedewerkers krijgen hiermee 25% korting op ritten besteld via het Uber platform en bestellingen via Uber Eats. Het platform introduceert het initiatief uit solidariteit met zorgmedewerkers die zich dagelijks moeten verplaatsen in steeds moeilijkere omstandigheden. De 25% korting die zij krijgen op een rit bedraagt de service fee die normaliter naar Uber gaat. Uber Eats biedt een gift van 25% op een bestelde maaltijd. Partner chauffeurs en restaurants blijven hierdoor hetzelfde tarief verdienen als bij een reguliere rit en maaltijd. Partner chauffeurs op het platform kunnen via de app aangeven of ze medisch personeel willen vervoeren of niet en kunnen UberMedics op ieder moment in- of uitschakelen. Maurits Schönfeld, General Manager Uber Benelux: "Met de introductie van UberMedics willen we een steentje bijdragen aan het mobiel houden van zorgmedewerkers. Wij vinden het belangrijk om deze helden te ontzorgen waar we kunnen in deze moeilijke tijden. Met dit initiatief willen wij het voor hen makkelijker maken om veilig, comfortabel en snel te blijven reizen en eten." Maatregelen rondom Coronavirus De nieuwe initiatieven zijn een aanvulling op reeds genomen maatregelen door het platform. Zo worden partner chauffeurs die COVID-19 hebben opgelopen of in quarantaine zitten 14 dagen financieel gecompenseerd, zijn er afspraken gemaakt met leasemaatschappijen om de kosten voor partner chauffeurs te drukken en worden er plastic schermen voor in de auto's verstrekt. Voor maaltijdbezorgers is er eveneens 14 dagen financiële ondersteuning en helpt Uber Eats restaurants om ook in deze lastige tijden bezorgen op een veilige manier mogelijk te houden. Uber blijft ook de komende periode mogelijkheden uitrollen om partner chauffeurs, restaurant partners en koeriers extra te ondersteunen in deze moeilijke periode. Hoe UberMedics werkt Uber heeft bij de lancering honderden accounts van zorgmedewerkers automatisch toegang gegeven tot UberMedics in de Uber app op basis van de e-mailadressen van bekende zorginstellingen*. Zorgmedewerkers die voor andere zorginstellingen werken of hun zakelijke e-mailadres niet gebruiken kunnen zich aanmelden in de apps van Uber Als zorgmedewerkers al een Uber-account hebben, loggen ze in met hun bestaande Uber-inloggegevens. Vul het aanvraagformulier in de Uber app in via ☰ (menu) > Help > Meer > Vraag toegang tot UberMedics. Je aanvraag wordt binnen 24 uur beoordeeld. Zodra je aanvraag is goedgekeurd, verschijnt er een nieuwe optie in de app wanneer je een rit besteld: ‘UberMedics'. Selecteer ‘UberMedics' om een rit met 25% korting te boeken. Als zorgmedewerkers nog geen Uber-account hebben kunnen ze de Uber-app downloaden en een account maken. Uber-accounts die e-mailadressen van onderstaande instellingen gebruiken, krijgen direct toegang tot de optie: *de lijst van zorginstellingen: Amphia Ziekenhuis, BovenIJ Ziekenhuis, Catharina Ziekenhuis, Diakonessenhuis, Erasmus UMC, ETZ Elisabeth, Flevoziekenhuis, Franciscus Gasthuis & Vlietland, Haga Ziekenhuis, HMC Antoniushove, HMC Bronovo, HMC Westeinde, Ikazia Ziekenhuis, Isala Ziekenhuis, Leids Universitair Medisch Centrum, Máxima MC Eindhoven, Medisch Spectrum Twente, OLVG, Reinier de Graaf Ziekenhuis, Spaarne Gasthuis, St Antonius Ziekenhuis, St. Anna Ziekenhuis, UMC Utrecht, VUMC
woensdag, 1, april, 2020
Source: DutchCowboys
Inmiddels heeft iedereen wel een device waar je gebruik kunt maken van voice. Denk aan je smartphone of aan de diverse slimme speakers. Persoonlijk gebruik ik de voice functionaliteit dagelijks om bijvoorbeeld via Google op mijn smartphone iets op te zoeken of mijn soundbar van mijn smart TV te bedienen. Het zoeken via voice is in mijn optiek gemakkelijker en sneller. Het bedienen van de smart TV (via de soundbar) is iets wat mijn kinderen (4 en 7 jaar) ook hebben ontdekt. Ze zoeken met het grootste gemak een Netflix aflevering van "Brandweerman Sam" of een Disney film op. Over de toekomst van voice gesproken... Daarnaast gebruiken we natuurlijk al even onze stem om de telefoon in de auto te bedienen. Maar hoe zit het met de rest van Nederland. Gebruikt de consument voice en heeft men überhaupt behoefte aan spraaktechnologie? Hieronder staan de meest recenter cijfers over het gebruik en de verwachtingen van Nederlandse consumenten over spraaktechnologie. Pas sinds kort gaan de ontwikkelingen op het gebied van spraaktechnologie razendsnel. Het gebruik hiervan neemt steeds meer toe. Er zijn al veel gegevens te vinden over het gebruik van spraaktechnologie in de Verenigde Staten. Daarom heeft de reputatiefabriek een eigen onderzoek in Nederland gestart. Het meest opvallende uit dit onderzoek is het feit dat spraaktechnologie wel met regelmaat wordt gebruikt, maar vrijwel niet om aankopen te doen. Algemene cijfers Een groot deel van de respondenten heeft wel eens gebruik gemaakt van spraaktechnologie (80%). De telefoon is vooralsnog het meest populair voor het gebruik van spraaktechnologie, bijna 60% gebruikt Voice Assistant alleen via de telefoon. Maar 5% gebruikt de spraaktechnologie alleen via een smart speaker. Voice Assistant via telefoon Onder de telefoongebruikers maakt zo'n 26% dagelijks gebruik van de Voice Assistant. De Voice Assistant wordt voornamelijk gebruikt om iemand te bellen (63%), informatie op te vragen (61%) en muziek af te spelen (58%). De Voice Assistant wordt voornamelijk gebruikt in de slaapkamer (67%) en de woonkamer (64%). De Voice Assistant van de telefoon wordt vooralsnog vrijwel niet gebruikt om te winkelen, bijna 91% geeft aan nooit aankopen te doen via de spraaktechnologie. Maar weinig mensen, zo'n 4%, zijn bezorgd om hun privacy bij het gebruik van de Voice Assistant. Van de niet-gebruikers van de Voice Assistant via telefoon verwacht bijna 62% misschien wel spraaktechnologie te gaan gebruiken in de toekomst. 23% stuurt aan op betere integratie met andere apps. Voice Assistant via smart speaker 46% van de gebruikers van een smart speaker geeft aan de Voice Assistant dagelijks te gebruiken. De smart speaker staat in de woonkamer (75%), slaapkamer (49%) of badkamer (19%) en wordt het meest gebruikt om muziek op te zetten (93%), informatie op te vragen (57%) en het licht te bedienen (50%). Ook via de smart speaker wordt er amper gewinkeld, 90% geeft aan nooit iets te kopen middels de spraakherkenning van het slimme apparaat. De meningen van de mensen die geen gebruik maken van een smart speaker zijn verdeeld: 46% gebruikt geen smart speaker omdat het al wordt gebruikt via de telefoon gebruiken en 46% vindt het hebben van een slim apparaat geen toevoeging hebben. 54% denkt in de toekomst misschien wel een smart speaker te gaan gebruiken en dat er nog stappen gemaakt kunnen worden in het verbeteren van de antwoorden (37%) en integratie met andere applicaties (31%). Toekomst Ruim de helft (51%) acht de kans groot dat alle zoekopdrachten in de toekomst gesproken zullen worden, maar men gelooft er nog niet echt in dat we in de toekomst geen schermen meer zullen gebruiken. Maar 21% ziet dat gebeuren. Zo'n 20% geeft aan angstig te worden van het idee dat spraaktechnologie de toekomst is. Foto credits Abobe Stock Production Perig
woensdag, 1, april, 2020
Source: DutchCowboys
Bijna alle technologische hoogstandjes en innovaties maken tegenwoordig gebruik van ‘Artificial Intelligence' kortweg afgekort als AI. Soms lijkt het wel alsof alles er gebruik van maakt. Dat is overigens niet helemaal waar. Marketeers en bedrijven willen ons graag laten geloven dat heel veel apparaten zelflerend en superslim zijn en volledig worden gestuurd d.m.v. Ai. Maar te vaak wordt AI ‘onbedoeld ‘verward met machine learning. En andere technologie die ook in staat is om technologie slimmer te maken. Maar wat is dat artificial intelligence dan in werkelijkheid, wat doet het, hoe werkt en maakt het echt dingen slimmer? Zou zelfs AI kunnen helpen bij de zoektocht naar het juiste vaccin om het corona virus te bestrijden. Het zijn vragen die bij mensen in alle leeftijdsgroepen voorbijkomen. Gratis online cursus over artificial intelligence (AI) Nu velen van ons thuis werken of online lessen volgen, is dat ook voor anderen een goed moment om te werken aan jouw toekomst. En wat is er dan leuker om een gratis online-cursus te gaan volgen waarbij je in 6 uur helemaal op de hoogte wordt gebracht over artificial intelligence.De Nationale AI-cursus vertelt jong en oud over Artificial Intelligence (AI), de mogelijkheden van AI en hoe AI de wereld nu en in de toekomst verandert. De cursus is ideaal om jezelf te ontwikkelen in tijden van sociale afzondering. Het geeft je daarnaast de kans iets te leren over een nieuw onderwerp, dat ook nog toekomstbestendig is. Mensen die weten hoe zij met AI moeten omgaan, zijn voorbereid op de toekomst. De verwachting is dat AI-technologie samen met 5G en het IoT de toekomst vormgeven. De Nationale AI-cursus bestaat uit 8 lessen: 1.Een kijkje in de wereld van AI2.Wat is AI?3.Is een zoekmachine ook AI?4.Machine learning5.Deep Learning6.AI in het dagelijks leven7.AI en de regels8.Het werk van de toekomst Na het voltooien van de zes uur durende AI-cursus ontvang je direct een certificaat. Aparte cursus voor jonge kinderen Nieuw is de AI-cursus voor kinderen tussen de 10 en 14 jaar. Want ook kinderen zitten boordevol vragen over de toekomst, robots en slimme machines. De AI-cursus junior duurt één uur en na afloop krijgen kinderen een heus diploma. De cursus is mede tot stand gekomen dankzij bedrijven als Samsung die als geen ander bedrijf vindt dat het belangrijk om te blijven innoveren. Het is volgens het bedrijf belangrijk dat zo veel mogelijk mensen zelf op de hoogte blijven van toekomstige ontwikkelingen die kunnen inspelen op de veranderende behoeften van ons allen. De AI-cursus is in het Nederlands en Engels beschikbaar. Zo kan iedereen die de komende tijd in Nederland thuiszit zijn of haar kennis bijspijkeren over AI. Voor meer informatie kijk je op www.ai-cursus.nl
woensdag, 1, april, 2020
Source: DutchCowboys
We zijn gewend dat Floortje Dessing in Het Einde Van De Wereld op de meest afgelegen plekken in de wereld mensen ontmoet die vrijwillig afgezonderd leven van de maatschappij. Voor wie van reizen en mensen houdt, net als van bijzondere levensverhalen is de serie echt geweldig. Ook bij ons (Dutchcowboys en Travelvalley) behoort de serie tot de absolute favorieten op de Nederlandse televisie. Inmiddels is de trein tot stilstand en reizen we niet meer. Vliegtuigen staan aan de grond, uitgezonderd wat vluchten om Nederlanders nog naar ons land te halen. De grenzen zijn dicht en de straten zijn leeg. Behalve de hulpverleners en andere mensen in vitale beroepen die keihard aan het werk zijn, zitten we thuis, soms afgezonderd van vrienden en familie. Veel mensen zijn angstig en eenzamer dan ooit.Het leek Floortje mooi om in deze barre tijden de tijdgeest van nu te doorbreken met wat optimisme en inspiratie. Daarom gaat ze op zoek naar inspirerende verhalen over veerkracht en zelfredzaamheid van mensen. Welke mindset past bij deze nieuwe werkelijkheid? Welke kwaliteiten zijn nodig zijn om deze corona crisis te lijf te gaan. En hoe is dat bij ons, de hoop nooit opgeven en keihard terugvechten. Hebben we dat strijdlustige van nature nog in ons? Floortje gaat op zoek naar antwoorden in de overtuiging dat we veel meer kunnen dan we soms zelf denken. Floortje spreekt op gepaste afstand met verschillende mensen. Ze gaat onder meer op stap met schaapherder Riaan Strijdom, die alles weet van alleen zijn, maar ook van het belang van de natuur om je heen. Naar wildplukker Edwin Florès, die laat zien dat je uit de wilde natuur voedsel kan halen. In een verstild Amsterdam praat Floortje met filosofe Marli Huijer, over ons leven dat tot stilstand is gekomen. Ze bezoekt de familie Boswijk, die midden in de randstad toch behoorlijk geïsoleerd woont op een vuurtoreneiland. Ze runnen daar normaal gesproken een restaurant waar dagelijks zo'n vijftig restaurantgasten aanmeren. Nu het restaurant tijdelijk gesloten is, moeten zij alle zeilen bijzetten. En via Skype spreekt Floortje haar zus die stewardess is en het coronavirus heeft. Ze zit in thuisquarantaine en deelt met Floortje haar verhaal. Floortje Blijft Hier is vanaf donderdag 2 april elke donderdag om 21:30 uur te zien bij BNNVARA op NPO1. Foto credits: BNNVARA
dinsdag, 31, maart, 2020
Source: DutchCowboys

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *