Internet, Mobile, TV en Technologie

 

       iForex       Lotto      BankGiroLoterij        NationalePostcodeLoterij        Bekijk nu
E‑mail en vormgeving horen bij elkaar. Alle mailings die je verstuurt, verdienen een professionele uitstraling. Vraag is: hoe doe je dat? In dit white paper laat Spotler zien wat design in e-mail marketing inhoudt. Spotler heeft 24 onderdelen op een rij gezet met best practices en inspirerende voorbeelden. Erg waardevol om erbij te houden als je aan de slag gaat met een nieuw e-mail design. Benieuwd?
maandag, 20, mei, 2019
Source: DutchCowboys
Ontwikkelaar Niantic is al bijna klaar om hun eerste nieuwe game na het enorme succes van Pokémon Go uit te brengen. Hiervoor duikt het in de wereld van J.K. Rowling, kortom: de magie van Harry Potter. Kan dat net zo'n succes worden? Het heeft in ieder geval de franchise al mee. Harry Potter is net zo universeel geliefd als Pokémon. Beide reeksen bestaan al sinds de jaren ‘90, spreken enorm tot de verbeelding én hebben onderwerpen die tijdloos zijn. Juist omdat we van Harry Potter al een tijdje niets hebben gehoord, tenzij je natuurlijk de spin-off Fantastic Beasts and Where to Find Them mee telt, lijken de fans wel weer toe aan iets nieuws. Harry Potter kan een goede game gebruiken Een goede keuze dus, want Harry Potter is niet alleen geliefd, het is ook nog eens een franchise waarmee je alle kanten op kunt. De wereld van Harry Potter is zo allesomvattend, want het heeft diverse locaties, een heel groot aantal personages, een geweldige bad guy én natuurlijk die magie waarmee je praktisch alle kanten op kunt. Dat is prima in een game te vatten, hoewel dat tot op heden nog weinig studio's goed is gelukt. Het gevaar is echter wel dat Niantic de game onnodig complex maakt. Het is nu al duidelijk dat het spel meer verschillende soorten objecten bevat en meer AR-mogelijkheden, waardoor je iets meer tijd nodig hebt om je de game helemaal eigen te maken. De basisgameplay is wel net zoals Pokémon Go. Op een landkaart à la Google Maps kun je zien waar in jouw buurt objecten liggen en vervolgens moet je daar naartoe lopen om met bekende vijanden uit Harry Potter te vechten en het object (artefact) ook daadwerkelijk te verdienen. Er zijn echter ook momenten waarop je in een augmented reality-ervaring stapt uit de films, waarbij je in bijvoorbeeld de winkel waar Harry Potter zijn eerste tovenaarsspullen krijgt, vijf andere objecten moet zoeken om zo een nieuw artefact te kunnen verdienen. Er zijn Harry Potter-equivalenten van de eieren in Pokémon Go en zo is er nog veel meer. Om het nog iets ingewikkelder te maken, ben je niet gewoon een ‘trainer', je bent een tovenaar die uit drie verschillende beroepen kan kiezen, waarin je op een roleplayinggame-manier nieuwe vaardigheden kunt verkrijgen. Minder laagdrempelig Die complexiteit maakt dit spel misschien iets minder laagdrempelig dan Pokémon Go, dus het is afwachten hoe gamers hierop reageren. Ook is Harry Potter met zijn redelijk duistere verhaal uiteindelijk voor een doelgroep die waarschijnlijk iets ouder is dan die van Pokémon. Dat en die complexiteit kan Wizards Unite in de weg staan van een succes als Pokémon, plus uiteraard Pokémon Go zelf: zolang die game in de lucht is en mensen daar blij van worden, kan het zijn dat ze Wizards Unite, waarin ze dan weer bij 0 beginnen, nog even links laten liggen. Aan de andere kant is er veel om van te houden. Er is meer te ontdekken in deze ingewikkeldere game, als mensen daar maar even de tijd voor nemen. Harry Potter is een reeks die ook door een heleboel volwassenen enorm wordt gewaardeerd en tot nu toe ziet de game er visueel ook erg prettig uit. Wizards Unite ademt die magische sfeer die J.K. Rowling in haar boeken al zo goed wist te verwoorden. En, laten we eerlijk zijn, mensen zijn na jaren Pokémon vangen misschien juist erg toe aan iets nieuws. Juist nu er weinig andere telefoongames zijn die iedereen zo massaal speelt, lijkt de wereld open voor een nieuwe hit. En Niantic heeft ook weer veel extra jaren ervaring en ideeën opgedaan om de game nog beter te maken dan Pokémon Go ooit was. Het is alleen de vraag of de studio dat ook daadwerkelijk heeft gedaan en dat weten we natuurlijk pas als we het zelf hebben gespeeld. De game is in ieder geval al even in ontwikkeling, maar wordt inmiddels getest en uitgerold in Nieuw-Zeeland en Australië, dus het lijkt erop dat het nog voor de zomer zal verschijnen. Juist als ze er in de zomer mee aan de slag kunnen, dan is dat perfect voor een game waarmee je zoveel naar buiten moet. Dus als dat de komende maanden gaat lukken, dan zou dat een geweldige timing zijn. Als deze game een hit wordt, dan kunnen we alle hordes gamers alweer zien zitten op veelbezochte plekken als Kijkduin.
maandag, 20, mei, 2019
Source: DutchCowboys
Google's zoekmachine is sinds jaar en dag dezelfde simpele, doch doeltreffende tool. Je weet wat je kunt verwachten en bijvoorbeeld dat de bovenste resultaten vaak advertenties zijn. Dat gaat flink veranderen, mocht je weleens op je smartphone googlen. Recentelijk schreven we al dat podcasts tegenwoordig ook vindbaar zijn in Google en nu heeft de zoekmachinegigant aangekondigd dat de resultaten als je op Google zoekt er binnenkort anders uit gaan zien. Tenminste, niet zozeer wat je vindt, maar er zit wel een nieuwe marketingschil omheen. De advertenties worden als een galerij weergegeven op mobiel, waarbij adverteerders meerdere afbeeldingen kunnen tonen waar de gebruiker dan doorheen kan scrollen. Google discover Er komen ook meer advertenties in de Google discover-feed, die op veel Android-home screens, maar ook in de Google-app te vinden is. Dat is de gepersonaliseerde nieuwsfeed. Hierin zie je de advertenties hetzelfde als het nieuws, maar dan staat er klein ‘ad' bij. Deze twee nieuwe manieren van advertenties tonen zijn visueler en moeten daardoor aantrekkelijker zijn voor het publiek. Het gaat zelfs nog een stapje verder, want binnenkort is deeplinken mogelijk binnen Google Ads. Dat betekent dat als je op een advertentie klikt van een bedrijf waarvan je de app geïnstalleerd hebt, je direct in die app het product opent waarom het gaat. Hoe makkelijker het wordt om iets te bestellen, want de kans is groot dat je in zo'n app al bent ingelogd, hoe lager de drempel dat dat ook daadwerkelijk gebeurt. Een groot voordeel voor bedrijven dus, en voor Google, dat daardoor meer verdient. Volgens Google-advertentiechef Prabhakar Raghavan stijgt het aantal interacties op een advertentie met 25% als deze in galerij-vorm wordt getoond. Of dat een heel representatief aantal is en of dit iets zegt over de toekomst, dat is echter moeilijk te zeggen. De kans is groot dat mensen er eerder mee gaan ‘spelen' omdat het nieuw is. In het vizier van de klant Er is ook nog niet gezegd of deze manier van adverteren voor bedrijven veel duurder wordt, maar de kans is uiteraard groot van wel. Immers kunnen die nu nog meer van hun aanbod laten zien en moet het eerder in het oog springen van een potentiële klant omdat het er mooier uitziet dan de oude advertentiemethode. Mocht je nieuwsgierig zijn naar wat je kunt verwachten of wanneer, dat is lastig te zeggen. De nieuwe mogelijkheden worden alleen op een paar plekken ter wereld getoond. Later dit jaar worden ze wereldwijd in je Google-zoekresultaten getoond.
maandag, 20, mei, 2019
Source: DutchCowboys
Er komen steeds meer slimme speakers op de markt en waarschijnlijk zet die ontwikkeling nog wel even door. De populariteit neemt namelijk toe en het aantal smart home innovaties ook. In ons land worden ze nog niet massaal gebruikt. Inmiddels heeft een half miljoen Nederlandse huishoudens een slimme speaker in huis. Deze cijfers blijken uit de derde editie van de Smart Home Monitor, uitgevoerd door Multiscope. Nog weinig mensen bekend met slimme speakers De meeste Nederlandse consumenten (56%) zijn nog niet bekend met slimme speakers. Daarom hoeven we ook niet te verwachten dat er het komende jaar veel meer worden verkocht. Uit het onderzoek blijkt dat slechts 3% van plan is om een slimme speaker te kopen. Ongeveer 16% twijfelt nog of ze dit op korte termijn gaan doen. Google Home bekendste speaker Google Home is de bekendste speaker, een kwart van alle Nederlanders kent de speaker van naam. Sonos volgt op een tweede plaats (18%), gevolgd door Amazon Echo (11%), Apple HomePod (10%) en Homey (3%). De belangrijkste reden voor Nederlanders om geen slimme speaker te kopen? Een te hoge prijs wordt het vaakst genoemd en een kwart ziet de meerwaarde ervan niet. Ondanks dat uit eerder onderzoek bleek dat privacy vaak nog een drempel is, geeft maar 12% van de ondervraagden aan dat ze een slimme speaker niet vertrouwen.
maandag, 20, mei, 2019
Source: DutchCowboys
Naast goede camera's, zoveel mogelijk scherm en zo min mogelijk zwarte randen is er nog een ander onderwerp dat heet is als het gaat om smartphones: de waterdichtheid. Niet dat iedereen wil gaan diepzeeduiken met zijn toestel, maar het betekent wel dat je telefoon in principe een ongelukje met koffie kan overleven, of een telefoongesprek in de regen. Maar, moet een smartphonemaker daar per se de officiële IP Rating voor hebben? OnePlus heeft er niet voor gekozen met zijn nieuwe toestel OnePlus 7 (Pro). IP Rating Een IP Rating geeft aan in hoeverre je mag verwachten dat je telefoon waterdicht is. Let op: een klein krasje kan dit al aantasten en het hangt natuurlijk af van het type vloeistof waar het apparaat in terechtkomt. Zo'n IP Rating is de officiële manier om aan het publiek te laten weten wat het van de telefoon mag verwachten, maar dat kost wel geld. Een bak water voor OnePlus Hoeveel geld, dat is onbekend, onder andere omdat er verschillende soorten certificering zijn. In ieder geval kost het niet 100 euro, anders had OnePlus (dat overigens wel een beroemdheid als Robert Downey Jr kan betalen) daar ongetwijfeld wel voor gekozen. OnePlus vindt het niet nodig en bewijst de waterdichtheid van zijn telefoon liever door een filmpje op social media waarin het nieuwe toestel in een bak water wordt geplonst. Reden hiervoor is dat het bedrijf zijn geld liever in de ontwikkeling van de telefoon stopt, om er bijvoorbeeld de veel gevraagde stereo-speakers in te kunnen doen. Of, zoals OnePlus het zelf zegt: “Waterresistant-ratings voor telefoons kosten je geld, we hebben iets minder duurs gekocht”. Hoe posterboy Robert Downey Jr. in dit plaatje past, daar hebben we het maar niet over. Overigens is het niet nieuw dat OnePlus de IP-certificering in de steek laat. Geen enkel OnePlus-toestel heeft de certificering. Niet dat OnePlus met die emmer water ook maar iets garandeert aan zijn kopers: in de kleine lettertjes staat toch echt dat OnePlus geen garanties maakt aangaande water/vloeistof resistentie en dat eventuele schade hierdoor niet kan worden verhaald. Wel of niet onder de garantie Dat klinkt heftig, maar dat geldt ook voor telefoons die wel een IP-certificering hebben. Huawei P30, iPhone XR en Samsung Galaxy S10e hebben ook allemaal in de kleine lettertjes de waarschuwing staan dat waterschade niet onder de garantie valt. Ergens heeft OnePlus dus wel een punt: wat heb je er als klant uiteindelijk aan dat een toestel een IP-certificering heeft? Helaas kunnen ook wij hier geen heel positief antwoord op geven. Die smartphone die jij elke dag nonchalant in je zak steekt die wel IP Rating heeft, is uiteindelijk bij schade net zo weinig waard als een telefoon die dat niet heeft. Aan de andere kant betekent de IP-rating wel dat de telefoon erg grondig is getest dus dat de kans dat je telefoon die schade oploopt, waarschijnlijk minder groot is.
maandag, 20, mei, 2019
Source: DutchCowboys
In 2011 kwam Rage uit. Een spel dat op zich wel goed ontvangen werd, maar toch wat kritiek kreeg op het ontbreken van een goede verhaallijn en repetitief werd. Het heeft dan ook even geduurd voor dat ID Software met een tweede deel zou komen. Rage 2 Rage 2 is deze week uitgekomen en aan mij de taak om te kijken of ze een beetje naar de kritieken van de gamers geluisterd hebben. In diverse interviews was al te lezen dat ID Software uiteindelijk toch niet van het originele Rage de game hadden gemaakt die ze voor ogen hadden. Waar dat precies aan ligt houden we even in het midden, maar dat ze nu met Rage 2 een game wilde neerzetten die aan hun standaarden voldeed was duidelijk toen ze Avalanche studios benaderde om de grote open spelwereld te creëren zodat ID Software zich kon richten op de mechanics en gameplay. Niet raar op zich natuurlijk, want ID Software staat bekend om dat ze wel weten hoe ze een degelijke shooter moeten bouwen en op hun mechanics kun je vaak geen kritiek uiten. Avalanche kennen we bijvoorbeeld van de open werelden van Just Cause, dus ook die heeft best een redelijke staat van dienst. Samen zouden ze van Rage 2 dus een spektakelstuk moeten maken. Maar is dat ook gelukt? Mwah...het lijkt erop alsof ze wederom in dezelfde valkuilen zijn gestapt en toch niet zo goed naar de kritieken hebben geluisterd. Het overkoepelende verhaal bijvoorbeeld is wederom bijzonder mager en heel erg kort. Je kunt er doorheen gaan in een goede 10 tot 15 uur. In de basis komt het erop neer dat de grote vijand, the Authority, weer zijn teruggekeerd. Alle bestaande Rangers vallen aan, maar worden uiteraard afgeslacht. Jij als enige overlevende Ranger-in-opleiding neemt de uitrusting van je leidinggevende over en moet helemaal alleen de strijd met the Authority aangaan.... en winnen natuurlijk. Ja, dat is een beetje het verhaal in een notendop. Dit lukt natuurlijk niet zomaar dus moet je eerst op zoek naar een drietal personages, Dr. Kvasir, Loosum Hagr en John Marshall, die we kennen uit rage 1, die kennis hebben van een project genaamd Dagger. Dit zou een speciaal wapen zijn waarmee je the Authority eens en voor altijd zou kunnen uitschakelen. Deze personages helpen je niet zomaar natuurlijk, dus moet je eerst wat missies voor ze uitvoeren voordat je voldoende reputatie bij hen hebt opgebouwd. Hier begint het direct een beetje als “fetch-quests” aan te voelen helaas. Als je dan eenmaal voldoende reputatie hebt opgebouwd krijg je alle onderdelen voor project Dagger en kun je de grote eindbaas General Cross te lijf gaan. Ja echt waar, het verhaal is zo simpel recht-toe-recht-aan als dit, wat echt heel jammer is, want de inhoud qua karakters in het verhaal had zoveel meer potentie dan wat er nu mee gedaan wordt. Sidequests De wereld is verder wel echt tot aan het randje gevult met sidequests, opdrachten en verborgen gebouwen (Arcs) dat er buiten het verhaal om gelukkig nog voldoende te doen is. Dit is echter niet waar ik een game voor koop. De zijmissies moeten een aanvulling op het geheel zijn in plaats van de main attraction van een game in mijn ogen. Het voelt nu echt aan dat als je door de main story heen bent je enkel nog maar losse flarden kunt spelen in plaats van dat je organisch door sidequests heengeleid wordt naargelang je verder komt in een verhaallijn. Begrijp me niet verkeerd, je kunt je echt uren vermaken in de open wereld, ook al doe je niks met het verhaal. Dat is misschien nog wel het rare dat je dus eigenlijk wellicht meer voldoening haalt uit de open wereld missies dan de hoofdverhaallijn. Je krijgt in de game diverse vaardigheden en wapens tot je beschikking die enkel door Rangers gebruikt kunnen worden. Je kunt deze vinden in Arks die je door de hele wereld heen kunt vinden. Deze vaardigheden heten in Rage 2 Nanotrites en geven je flinke upgrades. Zo kun je diverse sterke melee aanvallen uitvoeren of krijg je de beschikking tot een double jump welke je weer naar andere verborgen gebieden kan leiden. Ook vind je er diverse toffe wapens met speciale krachten zoals bijvoorbeeld een pistool met incendiary ammo. Als je vijanden met deze kogels raakt kun je door op de secundairy fire knop te drukken de kogels ook nog eens laten ontploffen zodat je vijanden in brand vliegen voor dubbele schade. Als je dus snel over extra vuurkracht wilt beschikken is het wijs zoveel als mogelijk de wereld af te snuffelen op zoek naar deze Arks. Het geeft je net dat beetje extra's in de gevechten om vijanden snel om te leggen. Zelf merkte ik op dat ik toch liever gebruik maakte van mijn wapens dan van de Nanotrites. Ze zijn wel tof, maar je merkt toch dat je een ID software game aan het spelen bent en die jongens weten gewoon hoe ze goede wapens moeten bouwen in games en het voelt heerlijk aan om met het diverse arsenaal aan de slag te gaan. Gaandeweg je vijanden neerknalt vult ook de Overdrive meter. Heel handig om deze te activeren als je tegen een grote groep vecht, want deze kracht geeft je extra damage op vijanden en minder schade aan jezelf voor een bepaalde tijd van ongeveer 10 seconden. Doormiddel van upgrades kun je deze duur wel nog wat oprekken en kun je ook je wapens nog extra opties geven. Wel vond ik dat je door de extra opties op je wapens wel al snel in een soort voordeelpositie komt. Het spel is namelijk op de standaard setting veel te makkelijk. De vijanden worden wel groter en sterker,maar nooit wordt het een echte uitdaging. Dit wordt mede veroorzaakt door het feit dat veel van de (sub)bazen meerdere keren herhaald worden in het spel en je constant dezelfde tactiek kunt toepassen. Ook dit is echt een gemiste kans, want ID software weet echt wel hoe ze toffe monsters moeten bouwen, maar blijkbaar ontbrak het aan enige vorm van inspiratie voor de bazen of iets dergelijks? Ook in de normale wereld worden de vijanden echt wel gerecycled, maar voor baasgevechten mag dit echt niet vind ik. De wereld De wereld op zich is wel echt tof ontworpen. Je hebt diverse gebieden die variëren van woestijn, drassige moerassen tot bosrijke zones. Wel vind je niet in elk gebied evenveel sidequests of andere zaken om te doen, wat wel jammer is, want nu hang je voornamelijk rond in de wat saaiere gebieden van de game die wel vol met quests zitten. Mogelijkerwijs komen deze gebieden wat meer tot leven in komende DLC, maar dat is wel jammer, want het had meer diversiteit aan de game gegeven als hier meer balans in zat. Grafisch is de game wel dik in orde. Ik heb de game op de PC in 4K gespeeld en dan ziet het er echt wel heel strak uit. Wel kent de game hier en daar nog wat bugs en dan voornamelijk tijdens de interactie met NPC's. Soms duurt het even voordat je een karakter in een missie kunt aanspreken en soms komt de interactie helemaal niet tot stand. Als je de game dan opnieuw opstart werkt het plots wel. Verder zitten er in dit soort grote open werelden natuurlijk altijd wel wat glitches, maar niets gamebrekend gelukkig. Rage 2 is wederom een spel geworden wat veel potentie heeft, maar wat de beloftes toch net weer niet helemaal weet waar te maken. Het verhaal voelt afgeraffeld, wat weer gecompenseerd wordt door massa's sidequests in een grote open wereld. De gameplay zit solide in elkaar en je kunt je er absoluut mee vermaken. Toch voelt het aan alsof er meer in had gezeten en dat is dus wederom een gemiste kans. Misschien een leerpunt voor Rage 3?
zondag, 19, mei, 2019
Source: DutchCowboys
Bitcoin kent een onstuimig verleden, maar lijkt nu ‘normaal' te zijn geworden. Dit jaar alleen al is de Bitcoin dubbel gestegen in waarde. Waarom precies, dat is moeilijk te zeggen, maar de fans zeggen al dat de virtuele munt een heropleving beleeft. In oktober schreven we al dat cryptovaluta Bitcoin op het stabielste punt was in maanden tijd. Dat klinkt saai, maar dat is meestal juist een goed teken. Meestal betekent zo'n slapende markt namelijk dat er een grote rally aankomt, omdat lange-termijn investeerders lekker kunnen gaan shoppen voor een lage prijs. Historisch gezien betekent het dus dat er een stijging aan zit te komen en de geschiedenis is een goede raadgever gebleken. De koers van de Bitcoin (BTC) is vorige week van 6.000 dollar naar 8.000 dollar gegaan. Lekker! Een veelbesproken cryptovaluta Volgens Indexica is de cryptovaluta volwassen geworden, omdat er minder zorgen zijn om fraude, er een complexere discussie rondom de virtuele munteenheid is én omdat er een duidelijk verschil is met hoe er eerder over Bitcoin werd gesproken. En zo'n complexere discussie wordt vaak gevoerd door academici en financiële experts, wat impliceert dat ook bedrijven Bitcoin serieus overwegen. Als instellingen ermee gaan handelen, en niet alleen maar particulieren, dan zegt dat iets over de volwassenheid van de cryptovaluta. Uiteindelijk misschien zelfs van de volwassenheid van cryptovaluta in het algemeen. Zo ver is het nu nog niet, maar het zou best eens vrij snel die kant op kunnen gaan. Onder andere grote bedrijven als Microsoft hebben al aangekondigd dat de Bitcoin-blockchain hun partner wordt voor ontwikkeling. Vooruit kijken In ieder geval is de inhoud van de conversaties rondom Bitcoin volgens Indexica vooral wat er staat te gebeuren met de valuta, in tegenstelling tot wat ermee is gebeurd. Dat klinkt vaag, maar is juist heel positief. Niet terugkijken op mislukkingen, maar vooruit kijken dus. Daardoor wordt deze namelijk waarschijnlijk ook meer waard en volwassener: Indexica ziet dezelfde trend bij bijvoorbeeld aandelen. We houden het in de gaten.
zondag, 19, mei, 2019
Source: DutchCowboys
Vandaag bestaat Marktplaats precies 20 jaar. Bijna iedere Nederlander heeft weleens iets gekocht of verkocht via het platform. Heb je spullen waar je niets meer mee doet? Grote kans dat iemand via Marktplaats interesse heeft en het je lukt iets weg te geven of verkopen. 20 jaar geleden begon het bedrijf in een loods in Emmeloord. In al die jaren zijn er 1,4 miljard advertenties geplaatst. En soms worden er heel aparte spullen aangeboden, zoals deze Brachiosaurus: Massaal op zoek naar schaatsen Bij een jubileum hoort een terugblik en worden feiten en cijfers op een rijtje gezet. Dat deed Marktplaats natuurlijk ook en daarom delen we graag een aantal bijzondere weetjes. Een jaar na lancering stonden er gemiddeld 30.000 advertenties online en kwamen er dagelijks 1.000 advertenties bij. Inmiddels is dat toegenomen tot 11 miljoen advertenties en 350.000 nieuwe per dag; Nederlanders zijn een echt handelsvolk. Nergens anders ter wereld wordt relatief zoveel gehandeld als bij ons; Om 21.00u zijn er de meeste mensen actief op Marktplaats; Wat wordt het meest gekocht? Advertenties voor dameskleding, spullen voor huis & inrichting en nieuwe producten voor baby's en kinderen zijn al jarenlang het meest populair; Veel mensen plaatsen een advertentie als grap. Zo werd 'de bondscoach' regelmatig aangeboden; Het meest gezochte woord is natuurlijk gratis, we blijven Nederlanders tenslotte; Soms stoten andere woorden 'gratis' van de troon. Als het koud is bijvoorbeeld, want dan zoeken we massaal naar schaatsen. En als het warm is, dan willen we een airco of zwembad. Ook lekker Nederlands natuurlijk, dat bezig zijn met het weer. Wel trek in bitterballen, maar geen zin in de calorieën? Dan koop je via Marktplaats toch gewoon wat gehaakte snacks? Marktplaats huwelijken Ieder jaar ontvangt Marktplaats berichten van mensen die elkaar via het platform hebben ontmoet en inmiddels zijn getrouwd. Marktplaats-huwelijken- en baby's zijn inmiddels een begrip. Ondanks dat het platform al 20 jaar bestaat, is in de 'look and feel' niet zoveel veranderd. Al worden continu verbeteringen doorgevoerd, wij vinden het nog steeds heel herkenbaar. De oranje kleur, terra, is gebaseerd op een schilderij van Vincent van Gogh. Omdat PC's vroeger vaak in de woonkamer stonden, wilden de makers geen felle kleuren gebruiken die van het scherm af zouden spatten. Concurrenten heeft Marktplaats ook, maar dit zijn toch vooral productgroepen. Je kunt online veel sites voor tweedehands kleding vinden bijvoorbeeld, maar een ruim aanbod aan tweedehands airco's wordt lastiger. Facebook heeft een eigen marktplaats en die lijkt aan populariteit te winnen. We weten alleen niet of je daar ook deze retro Bimbo-Box vindt.
zondag, 19, mei, 2019
Source: DutchCowboys
Het bleef spannend tot het uitdelen van de laatste punten, maar de bookmakers hebben gelijk gekregen. Duncan Laurence won vannacht het Eurovisie Songfestival en daarmee hebben we voor het eerst in 44 jaar weer een Nederlandse winnaar. Hij was weliswaar de grote favoriet, Duncan eindigde niet bovenaan na het uitdelen van de jurypunten. Noord-Macedonië en Zweden stonden toen nog boven Nederland. De stemmen van het publiek bepaalden de winnaar en dit bleef spannend tot de laatste seconde. Nederland stond bovenaan, maar Zweden moest nog punten krijgen. Gelukkig viel het aantal publiekspunten voor de Zweden nogal tegen en ging de overwinning naar Nederland. In 2020 organiseren wij dus het Eurovisie Songfestival en de strijd om de locatie zal nu snel losbarsten. Uiteindelijk krijgt Nederland 492 punten in totaal en daarmee winnen we ruim van Italië, Rusland eindigt op de derde plek. Het Verenigd Koninkrijk heeft de twijfelachtige eer om de lijst af te sluiten. Wat gebeurde er nog meer tijdens de finale van het Songfestival? Naast de vermakelijke goede en soms heel slechte optredens, gebeurde er nog meer tijdens de uitzending: Duitsland kreeg, als enige land, 0 punten van het publiek; Madonna trad op tijdens de finale en zong Like A Prayer zo vals dat het beschamend was; De deelnemers van IJsland vonden het nodig om te protesteren en lieten Palestijnse vlaggen zien toen ze in beeld kwamen; Na de finale werden de punten van de halve finales bekendgemaakt en ook daar bleek Duncan de winnaar. Twitter tijdens het Eurovisie Songfestival Twitter is een bron van vermaak bij veel tv-programma's, maar het Eurovisie Songfestival spant misschien wel de kroon. Het commentaar op de optredens is heerlijk om te lezen. Wij hebben een aantal van de leukste en mooiste tweets op een rijtje gezet.
zondag, 19, mei, 2019
Source: DutchCowboys
De snelste manier om in New York te komen zal het niet worden, maar een ervaring wordt het zeker. Althans, als het aan het Australische scheepvaartbedrijf Blue Star Line ligt. Zij zijn namelijk bezig met een replica van de Titanic. Daar zijn ze al eventjes mee aan de gang, in 2012, precies 100 jaar nadat de Titanic zonk, werd het idee geïntroduceerd onder de noemer 'The ship where dreams come true'. Maar dit ging niet over een nacht ijs (ha ha). In 2022 (kan ook 2024 zijn) moet het schip ter water gaan en vanaf Dubai via Southhampton naar New York varen. Daarna zal het ook andere routes - over de hele wereld - gaan varen. Het realiseren van het schip is een zeer kostbare onderneming, de vertraging in de bouw heeft dan ook onder andere te maken met het niet rond krijgen van de financiering. Toch lijkt het erop dat het nu gaat lukken. De interesse van het publiek is zo groot, dat de verwachting is dat de kosten zullen worden terugverdiend. Zo zijn er al mensen geweest die een miljoen dollar hebben geboden voor een tochtje. Bang dat het schip het zelfde lot beschoren is als het originele ontwerp uit 1912, hoef je niet te zijn. Hoewel de Titanic II optisch vrijwel identiek is aan het originele 'onzinkbare' Titanic hebben de ontwerpers er alles aan gedaan het schip dit keer zo veilig mogelijk te maken. In 1912 gingen er ook gewoon heel veel dingen fout die je anno 2019 totaal niet meer kunt voorstellen. Zo waren er tijdens de vaart zo'n 2224 passagiers aan boord, terwijl er maar voor 1178 opvarenden een reddingsboot aanwezig was. De reden dat er niet voor iedereen plek was op de reddingsboten? Esthetisch. Het uitzicht werd door de reddingsboten belemmerd. En men was ervan overtuigd dat de boot zo stevig was dat zinken niet mogelijk was. De Titanic II heeft 18 gemotoriseerde reddingsboten aan boord die ieder plek bieden aan 250 mensen. Dat moet genoeg zijn voor de 3300 personen die aan boord mogen (2400 passagiers, 900 crewleden). Verder zijn de motoren, navigatie en alle andere mechanica aan boord natuurlijk ook meer van deze tijd. En terwijl het schip even lang is als de Titanic, is het wel een stuk breder, om stabiliteit te vergroten. Een aantal van de schoorstenen die op de originele Titanic gebruikt werden, worden nu als uitkijkpunt gebruikt. Het interieur daarentegen, is vrijwel identiek aan het interieur van de Titanic. Ook zijn er net als in 1912 drie verschillende klassen.
zondag, 19, mei, 2019
Source: DutchCowboys

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *