Internet, Mobile, TV en Technologie

 

       iForex       Lotto      BankGiroLoterij        NationalePostcodeLoterij        Bekijk nu
In de categorie "niet sympathiek, wel grappig" heeft Samsung een nieuwe commercial gelanceerd waarin iPhone-bezitters worden gepest met het feit dat hun telefoon steeds langzamer wordt. Nu is de snelheid van je telefoon na een paar jaar steeds meer een issue aan het worden naarmate de kosten van smartphones omhoog gaan en steeds meer mensen niet per se als het kan een nieuwe willen kopen. Samsung wrijft het er nog even in in de 'moving on'-commercial waarin een Apple-gebruikster gedupeerd wordt door haar oude langzame iPhone 6 en bij de Apple store te horen krijgt dat ze kan kiezen tussen een misschien werkende setting in het menu, of upgraden naar een nieuw toestel. Aangezien we weten wie de commercial betaalt kiest ze voor een andere upgrade: een nieuwe Galaxy. Ja, zo kan ik mijn batterijproblemen ook oplossen. Maar goed, ze hebben een punt: na het hele batterygate is Apple flink in achting gedaald bij consumenten, want het bedrijf blijft relatief arrogant reageren op problemen die gebruikers hebben met hun telefoon (meestal door net te doen of er geen probleem is) en dan ook maar altijd halve oplossingen bieden voor diezelfde problemen. Aan de andere kant kan Samsung geen garantie bieden dat hun telefoons veel beter presteren na een aantal jaar. Als Apple nog steeds net zo flauw was zouden ze prima terug kunnen slaan met een commercial over iemand met een Samsung van een paar jaar oud die met smart op een Android-update zit te wachten. Hoe dan ook, Samsung-gebruikers hebben weer iets om te lachen in de VS (dit soort aanvallende commercials worden uitsluitend daar gemaakt) en iPhone-bezitters kunnen zich misschien herkennen in het verhaal. [Afbeeldingen © Samsung]
zondag, 20, mei, 2018
Source: DutchCowboys
Brabus is een van de beste tuners als het gaat om de van zichzelf al speciale Mercedes G. Met de Adventure 4x4² bouwen ze voort op de G 500 4x4² met een waslijst aan extra onderdelen en hebben ze misschien wel de ultieme off-road machine gecreëerd. Niet alleen ziet de Brabus Adventure er uit alsof 'ie door Batman zelf wordt gebruikt, zo leest de lijst van toevoegingen ook. Het begint al met Monoblock HD wielen, die dus uit één blok aluminium zijn gemaakt en daardoor een stuk steviger en stijver zijn dan normale wielen. Een extra wiel aan de achterkant zorgt er voor dat je zelfs als je betonblokken begint te rammen nog een uitweg hebt, maar dan moeten die blokken eerst nog langs de extra grote beschermingsbalk komen aan de voorkant van de auto. Natuurlijk zit daar ook een lier, en wordt de safari-vibe gecompleteerd door een draagrek aan de bovenkant en is je voorruit beschermd tegen takken. Maar er is nog meer: er zitten custom LED lichten in de auto, de uitlaat is beschermd met een klep en de schokdempers zijn speciaal aangepast met elektronische dempingscontrole, acht speciale schokbrekers met aparte vering en een 15 procent grotere demper op de 'gewone' schokbrekers om holtevorming te voorkomen. Dat rijdt dus ongelofelijk lekker, al ga je er geen snelheidsrecords mee breken. Wat moet dat grapje kosten? Tja, daar zit natuurlijk een klein pijnpuntje, want zoals je misschien wel zou verwachten betaal je voor deze auto zo'n 550,000 euro. Is het dat waard? Tja, wil je de ultieme off-road auto hebben of niet? We heben het nog niet eens gehad over de aangepaste binnenkant, dus er zit echt wel heel veel aan deze Brabus om van te houden, als je het kunt betalen.
zaterdag, 19, mei, 2018
Source: DutchCowboys
De waanzinnige populariteit van het Batte Royale genre aan shooters gepopulariseerd door PlayerUnknown's Battlegrounds lijkt nog niet aan het einde te zijn, zeker niet als het gaat om Fortnite Battle Royale. Die (gratis) game blijft maar updates krijgen en het spelersaantal blijft ook maar groeien. Enkele maanden geleden kwam uitgever Epic Games ook met een mobiele versie. Maar als iets populair is komen ook de cybercriminelen om de hoek kijken om een graantje mee te prikken. Het ThreatLabz-onderzoeksteam van Zscaler heeft nu verschillende fake Fortnite-apps ontdekt die zijn geïnfecteerd met malware. Over Fortnite Voor wie het niet kent. Fortnite is een survival-game ontwikkeld door Epic Games en People Can Fly. De game is vorig jaar uitgebracht voor Microsoft Windows, macOS, PlayStation 4 en Xbox One, en heeft inmiddels meer dan 45 miljoen spelers. Dit maakt het tot een van de meest populaire spellen van dit moment. Recent heeft Epic-games dus ook de game gelanceerd voor iOS. Fortnite op Android Een versie voor het Android platform is nog niet aangekondigd, maar zorgt er al wel voor dat Android-gebruikers - enthousiast geworden om het spel ook te kunnen spelen - ernaar op zoek gaan. Dit soort situaties met populaire games trekken vaak malware-auteurs aan die proberen hun payloads te verspreiden, vermomd als nep-games. In het verleden heeft het ThreatLabZ-onderzoeksteam ook nep Super Mario- en Pokemon GO-apps in het wild gezien, ten tijde van de lancering van de legitieme versies. Deze trend zien ze nu ook gebeuren met Fortnite, waarbij meerdere exemplaren van Android-malware zich voordoen als de Fortnite-game. De malware bevatte spyware, een coin miner en enkele ongewenste apps vermomd als game. Spyware In één geval vond Zscaler Android-spyware vermomd als de Fortnite-game. Tijdens de installatie verschijnt een pictogram met de Fortnite-naam op het device. Na de installatie begint de spyware met het verzamelen van oproepgegevens, inclusief uitgaande en inkomende oproepen, gemiste oproepen en telefooncontacten, en kan de malware zelf bellen. Ook heeft de spyware toegang tot de camera, sms-berichten en bestanden, en kan deze foto's maken, audio opnemen en toetsaanslagen lezen. Zscaler heeft nog niet gezien dat deze spyware ook verbinding maakt met zijn command-and-control (C&C)-servers. Dit kan erop wijzen dat de spyware nog in ontwikkeling is.
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: DutchCowboys
De Champions League, het lucratieve kampioenenbal van de UEFA, is in Nederland de komende jaren weer bij Veronica te zien. Het is Talpa Network wederom gelukt om de uitzendrechten van de UEFA Champions League met 3 jaar te verlengen. Hierdoor zijn alle duels tussen de Europese topclubs – net als de afgelopen 2 jaar – bij Veronica te zien zijn. De zender heeft hiermee in Nederland de eerste uitzendkeuze uit de verschillende wedstrijden. PSV en Ajax Door de mindere prestaties (de afgelopen 5 jaar) van onze Nederlandse clubs in Europa is het dit jaar voor het eerst dat de kampioen van Nederland zich niet rechtstreeks kwalificeert voor de groepsfase van de Champions League. Nummer 1 PSV en nummer 2 Ajax van de afgelopen competitie moeten zich nu beide zien te kwalificeren via de verschillende voorrondes. Iets dat de afgelopen jaren vrij lastig is gebleken. Slagen ze hier beide niet in dan is het voor het eerst sinds lange tijd dat er geen Nederlandse club actief is in de Champions League. Talpa TV Peter de Mönnink, CEO van Talpa TV: "Drie jaar geleden waren we bijzonder enthousiast dat we als eerste commerciële zendergroep de UEFA Champions League mochten uitzenden, en dat hebben we sindsdien naar volle tevredenheid gedaan. Op dit moment is de stemming minstens net zo goed nu we deze uitzendingen voor alle Nederlandse kijkers kunnen continueren. Ook de komende drie jaar kunnen we hen op dinsdag- en woensdagavond het beste voetbal met de grootste sterren en de beroemdste clubs ter wereld aanbieden." Veronica De UEFA Champions League versterkt natuurlijk het profiel van Veronica, dat het sport gerelateerde aanbod na de zomer uitbreidt met de voetbaltalkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp. Op de UEFA Champions League-avonden is Veronica al de op een na grootste zender van Nederland (doelgroep 25 – 54 jaar). Voordat Veronica het prestigieuze toernooi voor ‘de cup met de grote oren' uitzond, was de UEFA Champions League te zien bij SBS6, een van de andere tv-zenders van Talpa Network, dat de rechten in totaal drie jaar in het bezit had.
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: DutchCowboys
Elon Musk maakte deze week zijn plannen voor The Boring Company (je weet wel, zij van het graven van tunnels en de vlammenwerpers) bekend in Los Angeles. De eerste tunnel in LA is zo goed als af, zo hoorden we vorige week al van Musk, maar nu belooft hij dat er al gratis demo-ritjes gemaakt kunnen worden binnen enkele maanden. Dat hangt wel nog af van de uiteindelijke regelgevende autoriteiten, zei hij er voor de zekerheid maar bij. Niet onverstandig van Musk, gezien zijn verleden met tijdsschema's en niet nagekomen beloftes. Als je wilt weten hoeveel een belofte van Musk over een tijdsschema waard is hoef je alleen maar aan Tesla-fans te vragen of iemand al zijn Model 3 heeft ontvangen, dus laten we dat vooral met een hele hoop zoutkorrels nemen, maar als het om prijzen gaat is hij doorgaans geen jokkebrok. Dus als Musk zegt dat een ritje door de tunnel minder zal gaan kosten dan een buskaartje mag je hem wel geloven. Tijdens de bijeenkomst maakte hij er zelfs één dollar van. Als het goed komt met alle papierwerk in Los Angeles is Musk wel echt van plan om het tunnelnetwerk fors uit te breiden, zodat er in eerste instantie auto's doorheen kunnen, maar op termijn natuurlijk de Hyperloop-pods. Als alles loopt zoals Musk hoopt gaan er straks pods met tot zestien passagiers door de buizen gaan schieten alsof ze pneumatische post waren. Voor het zover is moet er echter nog veel gedaan worden. Hij had tijdens de bijeenkomst trouwens wel nog goed nieuws voor de mensen die een niet-vlammenwerper besteld hadden. Niet verrassend was het niet gemakkelijk om apparaten die vlammen maken en vol zitten met propaangas vervoerd te krijgen, maar in elk geval in de VS wordt het met eigen vrachtwagens opgelost. Ze komen er dus aan! Net zoals die tunnels. En de Tesla's. En de Hyperloop. En de Marsraketten. Geen wonder dat de man nauwelijks slaapt. [Afbeeldingen © Diego Cervo - Adobe Stock]
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: DutchCowboys
Met de lancering was Apple's HomePod nou niet bepaald direct uit de startblokken. De slimme speaker werd niet heel goed gewaardeerd voor de slimme aspecten, terwijl de meeste mensen het er wel over eens waren dat de geluidskwaliteit heel goed was. Dat vertaalde zich ook in achterblijvende verkopen, maar in de laatste maanden lijkt Apple bezig met een inhaalslag. Uit cijfers blijkt namelijk dat het bedrijf uit Cupertino al de vierde plek heeft ingenomen als het gaat om slimme speakers met ongeveer 600,000 verkochte HomePods. Nou is de vierde plek niet zo indrukwekkend meer als je de echte cijfers er bij haalt: Amazon verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar alleen al vier miljoen Echo-speakers en Google zette er 2,4 miljoen weg. Apple zit alleen dicht bij de derde plek, want Alibaba wist er 700,000 te verkopen. Maar toch: Apple verkoopt de HomePod pas sinds 9 februari en officieel is het apparaat alleen te koop in de VS, Australië en het Verenigd Koninkrijk. Niet dat je hem niet hier in Nederland kunt krijgen via via, maar dat is toch iets anders dan elke Apple Store in kunnen lopen en er eentje meekrijgen. Wat ook niet helpt is dat een Amazon Echo voor minder dan vijf tientjes thuis kan staan, terwijl je voor een HomePod straks vermoedelijk tussen de 350 en 400 euro moet gaan neerleggen. In dat opzicht is het nauwelijks dezelfde productcategorie en moet je de HomePod meer in de lijn van een Sonos-speaker van formaat zetten. Met dat gezegd lijkt de speaker van Apple dus toch langzaam op gang te komen en is de grote vraag nu natuurlijk wanneer we het ronde wonder officieel in Nederland mogen verwachten. Het moet wel heel raar lopen als dat niet dit jaar is, maar of het al in de zomer gaat gebeuren of dat we moeten wachten tot het najaar kan alleen Apple zeggen. En die zeggen zoals gewoonlijk helemaal niks. [Afbeeldingen © Apple]
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: DutchCowboys
Microsoft introduceerde deze week de Xbox Adaptive Controller, de eerste betaalbare en eenvoudig configureerbare Xbox draadloze controller die speciaal is ontwikkeld voor gamers met een lichamelijke beperking. Deze aankondiging staat volledig in het teken van Global Accessibility Awareness Day (GAAD). De nieuwe controller is ontwikkeld op basis van uitgebreid gebruikersonderzoek in samenwerking met organisaties als The AbleGamers Charity, The Cerebral Palsy Foundation, SpecialEffect, Warfighter Engaged, Craig Hospital, en talloze leden uit de community. Het gezamenlijke doel was om gamen toegankelijk te maken voor iedereen die als gevolg van een lichamelijke beperking moeite heeft met het gebruik van traditionele controllers. Met het Inclusive Design-programma zet Microsoft zich voortdurend in om producten en diensten toegankelijk te maken voor iedereen. De Xbox Adaptive Controller is hiervan een voorbeeld en sluit naadloos aan bij de missie van Microsoft om "elke persoon en organisatie op onze planeet in staat te stellen meer te bereiken". Tijdens Microsoft Build 2018 werd ook AI for Accessibility aangekondigd, een vijfjarig programma waarbij 25 miljoen dollar wordt geïnvesteerd in AI ter ondersteuning van mensen met een beperking. Microsoft bouwt hiermee verder aan het idee dat AI een grote impact kan hebben op toegankelijkheid. Zo helpt Microsoft Translator mensen met een gehoorbeperking door middel van real-time ondertiteling van gesprekken. De Seeing AI-app helpt mensen met een visuele beperking met een omschrijving van de omgeving. Lees voor meer informatie over de inspanningen van Microsoft op het gebied van toegankelijkheid de officiële Microsoft-blog van Jenny Lay-Flurrie, Chief Accessibility Officer bij Microsoft of bezoek de nieuwe Microsoft Accessibility-website. We kijken er naar uit om binnen een paar weken meer te delen over de Xbox Adaptive Controller op de E3. De Xbox Adaptive Controller zal later dit jaar verkrijgbaar zijn.
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: DutchCowboys
De omschakeling naar het veilige(re) https voor websites is inmiddels al heel goed onderweg, dus heeft Google besloten dat de het ook tijd wordt om de meldingen die je in je browser krijgt aan te gaan passen. Je moet er van uit kunnen gaan dat de sites die je bezoekt veilig zijn, dus vanaf eind dit jaar gaat Chrome versie 69 de zaken omdraaien (eh) en verdwijnt de 'secure' melding. Vanaf Chrome 70 wordt er zelfs alleen nog maar een melding gegeven als een site níet op https draait en je gegevens en interacties met die site dus niet versleuteld worden. Je kreeg sowieso al een melding als Google denkt dat een site gevaarlijk voor je kan zijn als bezoeker, maar dit wordt een extra maatregel die ook deels bedoeld is om website-eigenaren te pushen om hun site om te zetten naar https. Als je site door iedereen als onveilig wordt ervaren word je ook wat meer aangespoord om er iets aan te doen. Als je dus nog sites hebt en die nog niet hebt omgezet of laten omzetten, dan wordt het wel echt tijd. Je gaat de melding volgens Emily Schechter, product manager van Chrome, krijgen als je ook echt data gaat invoeren op een niet versleutelde pagina. Google had dit blijkbaar al eerder willen doen, maar het enorme aantal nog niet omgezette pagina's zou een te grote belasting op de servers van Google betekenen. Vanaf oktober gaan ze er van uit dat het te doen is, en dan mogen we echt zeggen dat de https-omzetting van het web geslaagd is. Daarmee is nog niet automatisch alles veilig. Dat je website gegevens versleuteld tussen zender en ontvanger wil nog lang niet zeggen dat er geen foute dingen gebeuren met de data die je stuurt, alleen dat er niemand in het midden kan staan die de gegevens stiekem meeneemt. Het zou dus zomaar kunnen dat we in 2019 of 2020 weer een ander soort veiligheidsindicator gaan krijgen, maar dan voor een ander probleem. [Afbeeldingen © Google / Ruslan_khismatov - Adobe Stock]
vrijdag, 18, mei, 2018
Source: DutchCowboys
Op een speciaal evenement hebben uitgever Activision en ontwikkelaar Treyarch meer details gegeven over de Call of Duty game voor dit jaar: Black Ops 4. Het opvallendste? Een battle royale modus. Een verrassing kunnen we het natuurlijk niet noemen na het succes van Fortnite en PUBG. De battle royale modus heet Blackout en zal op een grote kaart spelen en elementen uit de voorgaande Black Ops games bevatten. Meer informatie over Blackout moet deze zomer volgen. Naast Blackout zijn ook de (gewone) multiplayer en de zombiemodus uit de doeken gedaan. Een traditionele singleplayer lijkt echter te ontbreken. In plaats daarvan zijn er nu 'solomissies'. Call of Duty: Black Ops 4 verschijnt op 12 oktober op Playstation 4, Xbox One en pc.
donderdag, 17, mei, 2018
Source: DutchCowboys
Was het nou strikt genomen nodig om het achtergrondverhaal van een jonge Han Solo te vertellen? Neuh, eigenlijk niet. Eerlijk gezegd ben ik na het zien van Solo: a Star Wars story ook niet zo heel veel wijzer geworden over wat Han Solo nou...Han Solo heeft gemaakt, want de film gaat niet heel erg de diepte in. En geloof het of niet, dat is helemaal geen probleem. Ik ging er in met het idee dat dit gewoon een actiefilm zou worden in het Star Wars-universum, en dat is ook precies wat Solo is geworden. Je ziet een klein gedeelte van zijn jeugd, het begin van zijn smokkelcarrière en zoals je zou verwachten hoe en waar hij Chewbacca en Lando Calrissian heeft ontmoet en hoe hij aan de Millennium Falcon is gekomen, onder andere. Al die momenten worden verpakt in een verhaal dat een onderwereld schetst die ondanks de lasers, ruimteschepen en in het donker gloeiende buit volledig realistisch aanvoelt. Zoals Woody Harrelson's karakter Beckett in de beginfase tegen Solo zegt: "als je in deze wereld stapt, kun je er niet meer uit". En wat doe je als een klus niet helemaal gaat zoals je had gehoopt? Dan improviseer je maar, met paniek en spektakel tot gevolg. Er wordt geroofd, gevochten, gevlucht, gelogen en geflirt, en het gros daarvan tegelijk, zoals dat hoort in een avonturenfilm. Solo vangt wat dat betreft de spirit van Star Wars heel goed, ook al kun je het verhaal op een kladje uitschrijven. Goede cast, lekker lachen Filmtechnisch gezien heeft Disney de wereld van Star Wars prima in de smiezen dus het ziet er allemaal weer fantastisch uit als je de vieze sci-fi stijl van Star Wars kunt waarderen. Ook de ter elfde ure aangetreden regisseur Ron Howard heeft de film prima op de rit gekregen. Op de ietwat trage start in Solo's jeugd na loopt alles lekker in elkaar over, vraag je je nooit af hoe de cast nu weer [hier] terecht is gekomen en zijn de interacties tussen de acteurs top. Alden Ehrenreich probeert niet Harrison Ford na te doen en werkt daarom heel goed als Solo, Donald Glover als Lando is ook een gouden keuze en zelfs de niet altijd even sterke Emilia Clarke lijkt zich kostelijk te vermaken als Qi'ra. De humor waarmee het avontuur verteld wordt is opvallend leuk. En dan niet alleen het bij tijd en wijle bijna kinderachtige soort leuk waar de 'echte' Star Wars films in grossieren, maar het hele spectrum van grinnikmomenten, leuke knipogen die een glimlach op je gezicht brengen en momenten en karakters (ik ben enorm fan van L3-37) die gewoon hilarisch zijn. Niet dat er geen andere emoties te vinden zijn in Solo, maar het is alles bij elkaar een lekkere luchtige film. Een ander soort Star Wars De tijd dat alle Star Wars films epische, jeugd-definiërende momenten moeten zijn is definitief voorbij, en met Solo lijkt Disney langzaam in die richting te bewegen. Het Star Wars-universum is gewoon heel tof en er zijn allerlei leuke films te bedenken (in bijna elk genre) die zich daarin zouden kunnen afspelen. Solo is een halve stap in die richting, want het is in elk geval een heel ander soort avonturenfilm op kleinere schaal waarbij het universum eens een keer niet in de waagschaal ligt. Door echter wel het verhaal te vertellen van een hoofdkarakter in de saga ga je met genoeg voorkennis de bios in om te kunnen waarderen waar er verwezen wordt naar de andere films en het universum in het algemeen. Ook opvallend: waar opzichte van bijvoorbeeld Rogue One nog naadloos in de officiële Star Wars-tijdlijn gepast kan worden is Solo ondanks de prequel-status een film die denk ik nog beter tot zijn recht komt als je de eerdere films wél al gezien hebt. Het hoeft niet, dus je kunt met iedereen gaan, maar wie wil er nou naar het verhaal van Han Solo kijken als 'ie nog niet weet wat voor heerlijke schavuit dat is? Solo is niet de tweede Empire Strikes Back, is geen terugkeer naar het gevoel dat je had toen je voor het eerst Star Wars zag, maar 'gewoon' een hele leuke avonturenfilm die zich toevallig in het Star Wars-universum afspeelt. En dat is wat mij betreft meer dan prima. Dan zijn alle toffe referenties naar de films waar ik zo veel jaren met plezier naar heb zitten kijken (ok, de meeste met plezier) alleen maar een intergalactische bonus. [Afbeeldingen © Disney]
donderdag, 17, mei, 2018
Source: DutchCowboys

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *