Auto Nieuws

 
Uw auto verkopen zonder inruilen.

Renault denkt dat de wereldwijde markt voor personenauto's dit jaar minder hard aantrekt dan het Franse bedrijf eerder voorzag. Vooral in de verwachtingen voor China zette het bedrijf het mes, zo bleek dinsdag. Voor de wereldwijde automarkt voorziet Renault nu een groei van 2 procent, waar de prognose eerder op 3 procent lag. Voor China sneed Renault nog harder in zijn groeivoorspelling: die ging van 5 procent naar 2 procent. Over thuismarkt Frankrijk (van 2 naar 4 procent groei) en de rest van Europa (van 1,5 naar meer dan 1,5 procent groei) werd de automaker juist positiever. De automaker zag in het derde kwartaal al minder vraag in met name India en Afrika en had te kampen met een afnemende omzet. De opbrengsten kwamen uit op 11,5 miljard euro, een daling van 6 procent. Renault bevestigde wel de financiële verwachtingen voor dit jaar.
dinsdag, 23, oktober, 2018
Source: NU.nl Auto
Later deze week onthult Volkswagen in Amsterdam zijn nieuwste SUV, de T-Cross. De auto valt qua formaat precies tussen de Polo en concerngenoot Seat Arona in. De T-Cross is 4,10 meter lang en 1,56 meter hoog. De toegenomen hoogte ten opzichte van de Polo valt toe te schrijven aan het met 4 centimeter verhoogde onderstel. Daarnaast belooft Volkswagen een grotere bagageruimte voor de T-Cross. Achterin de kleine SUV past 385 liter, een winst van 34 liter vergeleken met de Polo. Binnenin monteert het merk tegen meerprijs een digitaal instrumentarium. De auto wordt in Europa in eerste instantie leverbaar met een 115 pk sterke driecilinder benzinemotor met turbo. Daarnaast komt er een benzinemotor met 150 pk beschikbaar, als ook een dieselkrachtbron. De overige informatie en foto's van de auto in zijn geheel volgen aanstaande donderdag. Kijk voor meer informatie op AutoWeek.nl
dinsdag, 23, oktober, 2018
Source: NU.nl Auto
Taxibedrijf Addison Lee gaat een samenwerking met softwareontwikkelaar Oxbotica aan, om een vloot autonome taxi's versneld op de weg te krijgen. Dat maakt het Britse bedrijf op maandag bekend. Addison Lee wil in 2021 de eerste zelfrijdende voertuigen in Londen op de weg hebben. Beide partijen gaan ter voorbereiding gedetailleerde digitale kaarten van meer dan 400.000 kilometer aan wegen in en rondom de hoofdstad maken. "Stadsvervoer zal met de intrede van zelfrijdende diensten de komende tien jaar onherkenbaar veranderen. We moeten nu handelen willen we er bovenop zitten", aldus Addison Lee CEO Andy Boland. Oxbotica CEO Graeme Smith noemt de samenwerking met Addison Lee een "enorme stap" voor het op de weg krijgen van autonome voertuigen in London. De vervoerder hoopt met de overeenkomst te kunnen profiteren van de toenemende populariteit van de mobilieitsdiensten. Deze markt zal volgens Goldman Sachs de komende tien jaar met ongeveer 20 procent groeien. De Britse overheid verwacht dat de thuismarkt voor de technologie voor zelfrijdende auto's in 2035 zo'n 28 miljard pond (31,7 miljard euro) zal vertegenwoordigen.
maandag, 22, oktober, 2018
Source: NU.nl Auto
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) heeft zijn onderdelentak Magneti Marelli verkocht aan het Japanse Calsonic Kansei. Met de verkoop is een bedrag van 6,2 miljard euro gemoeid. Het Italiaanse bedrijf gaat door als Magneti Marelli CK Holdings, schrijft persbureau Bloomberg maandag. Een meerjarige overeenkomst met FCA voor de toevoer van onderdelen maakt deel uit van de transactie. Hierdoor blijft volgens betrokkenen de werkgelegenheid bij Magneti Marelli gegarandeerd. De gesprekken tussen FCA en de Amerikaanse eigenaar van Calsonic Kansei, de investeringsmaatschappij Kohlberg Kravis Roberts, begonnen enkele maanden geleden. Toen stond Fiat Chrysler Automobiles nog onder het bewind van de in juli overleden topman Sergio Marchionne.
maandag, 22, oktober, 2018
Source: NU.nl Auto
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) heeft zijn onderdelentak Magneti Marelli verkocht aan het Japanse Calsonic Kansei. Met de verkoop is een bedrag van 6.2 miljard euro gemoeid. Dat hebben beide bedrijven op maandag bekend gemaakt. Het Italiaanse bedrijf gaat door als Magneti Marelli CK Holdings, zo schrijft Bloomberg. Een meerjarige overeenkomst met FCA voor de toevoer van onderdelen maakt deel uit van de transactie. Hierdoor blijft de werkgelegenheid bij Magneti Marelli volgens de betrokkenen gegarandeerd. De gesprekken tussen FCA en de Amerikaanse eigenaren van Calsonic Kansei, de Amerikaanse investeringsmaatschappij Kohlberg Kravis Roberts, begonnen enkele maanden geleden, toen nog onder het bewind van de in juli overleden FCA-topman Sergio Marchionne.
maandag, 22, oktober, 2018
Source: NU.nl Auto
Er zijn momenteel in Nederland meer onbemande dan bemande tankstations, dat meldt branchevereniging Bovag. In de afgelopen vijftien jaar is het aantal onbemande locaties verviervoudigd, van 575 halverwege 2003 tot 2098 begin dit jaar. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Bovag. Het totale aantal tankstations nam in deze periode af met 2,7 procent tot 4121. Volgens Bovag verdwijnt het "klassieke kleinschalige winkeltje" bij de pomp in hoog tempo. Bij de bemande tankstations verrijzen steeds meer volwaardige gemakswinkels: in 2003 waren dat er nog 293 en sindsdien steeg dat aantal met twee derde naar 485 begin dit jaar. In de afgelopen zeven jaar verdubbelde het aandeel van grote shops van bijna 8 naar bijna 15 procent. Intussen zijn er ruim 300 van zulke tankstationswinkels met een oppervlakte van meer dan 100 vierkante meter.
maandag, 22, oktober, 2018
Source: NU.nl Auto
Na Singapore en Zwitserland, zou Nederland de beste wegen hebben. Toch scoort ons land vrij laag op het gebied van bereikbaarheid, omdat het relatief lang duurt om van A naar B te komen, blijkt uit een index van het World Economic Forum (WEF). Dat komt door de vele auto's en files in een relatief klein land, meldt de zakelijk nieuwssite Business Insider (BI) zaterdag op basis van de cijfers van het WEF. De jaarlijkse graadmeter voor de internationale concurrentieposities van 140 landen werd deze week gepubliceerd. Het WEF berekent de internationale concurrentieindex op basis van allerlei factoren, zoals veiligheid, het belastingklimaat, het onderwijs en de infrastructuur. BI merkt op dat Nederland in de top drie staat van landen met kwalitatief de beste rijbanen. Maar wat betreft bereikbaarheid staat ons land op de 24e plek. Het WEF kijkt daarbij onder meer naar de gemiddelde snelheid waarmee mensen zich kunnen verplaatsen tussen de tien grootste steden in een land. Duitsland (plek zes), Frankrijk (plek negen) en België (plek negentien) doen het een stuk beter dan Nederland. Amerikaanse steden het best bereikbaar Gemiddeld zijn Amerikaanse steden het best bereikbaar, gevolgd door die in Saoedi-Arabië en Spanje. In het Afrikaanse Mauritanië kom je het minst makkelijk van A naar B. De allerslechtste wegen liggen op het Caribische eiland Haïti. Al met al is de concurrentiepositie van Nederland dit jaar achteruitgegaan. Ons land staat niet meer in het rijtje van de vijf concurrerendste economieën van de wereld, bleek eerder deze week. Op de Global Competitiveness Index neemt Nederland de zesde plaats in. Vorig jaar stond Nederland nog op plek vier.
zaterdag, 20, oktober, 2018
Source: NU.nl Auto
Na Singapore en Zwitserland zijn de Nederlandse wegen de beste ter wereld. Toch scoort Nederland vrij laag op het gebied van bereikbaarheid, want het duurt gemiddeld lang om van A naar B te komen. Dat komt door de vele auto's en files in een relatief klein land, concludeert de zakelijk nieuwssite Business Insider (BI) op basis van cijfers van de Global Competitiveness Index van het World Economic Forum (WEF). Deze jaarlijkse graadmeter voor de internationale concurrentieposities van 140 landen werd deze week gepubliceerd. Het WEF berekent de internationale concurrentieindex op basis van allerlei factoren, zoals veiligheid, belastingklimaat, onderwijs en infrastructuur. Reisduur tussen grote steden BI zoomt in op het aspect wegen en vond dat Nederland in de top drie staat van landen met kwalitatief de beste rijbanen. Wat betreft bereikbaarheid staat ons land op plek 24. Het WEF kijkt daarbij onder meer naar de gemiddelde snelheid waarmee je je kunt verplaatsen tussen de tien grootste steden in een land. Duitsland (plek 6), Frankrijk (plek 9) en België (plek 19) doen het scoren een stuk beter dan Nederland. Gemiddeld zijn Amerikaanse steden het best bereikbaar, gevolgd door die in Saoedi-Arabië en Spanje. In het Afrikaanse Mauritanië kom je het minst makkelijk van A naar B. De allerslechtste wegen vind je op het Caribische eiland Haïti. Van 4 naar 6 Al met al is de concurrentiepositie van Nederland dit jaar achteruit gegaan. Ons land staat niet meer in het rijtje van de vijf meest concurrerende economieën van de wereld, bleek eerder deze week. Op de Global Competitiveness Index neemt Nederland de zesde plaats in, waar dat vorig jaar nog plek vier was.
zaterdag, 20, oktober, 2018
Source: NU.nl Auto
Meer dan een kwart van alle bedrijven stimuleert werknemers met een leaseauto om alleen handsfree te bellen of de telefoon tijdens het rijden helemaal niet te gebruiken. Maar nog lang niet alle bedrijven hebben zo'n beleid en bovendien verwacht een deel van de werkgevers dat personeel reageert op mails en app'jes tijdens het rijden. Een op de drie werknemers denkt dat hun baas verwacht dat ze altijd binnen een half uur op een telefoontje reageren, ook als ze onderweg zijn. Dat blijkt uit een onderzoek onder duizend leaserijders, uitgevoerd door Veilig Verkeer Nederland (VVN) en de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA). De VVN en VNA willen dat bedrijven meer doen om bellen tijdens het rijden te voorkomen. Op dit moment neemt 28 procent van de werkgevers maatregelen. Dat doen ze bijvoorbeeld door een carkit te laten inbouwen of voorlichting te geven over de gevaren van bellen tijdens het rijden. Instructies of apps Zo'n 52 procent van de leaserijders heeft instructies gekregen voor het gebruik van de smartphone tijdens het rijden van zakelijke kilometers. Om te voorkomen dat mensen de smartphone gebruiken achter het stuur, laten sommige bedrijven een app installeren die het mobiele telefoonverkeer in de auto onmogelijk maakt. Er is toch nog een lange weg te gaan, vinden VVN en VNA. Zij denken dat het vooral aan de mentaliteit binnen bedrijven ligt dat chauffeurs het normaal vinden om te reageren op hun smartphone tijdens het rijden. Sociale norm Een derde van de chauffeurs vindt het lastig is om zijn smartphone te negeren, schrijven de onderzoekers. Verder blijkt dat het binnen 35 procent van de bedrijven normaal is dat je binnen een half uur een reactie geeft op een bericht van een collega. "Wat mij betreft moeten we heel snel naar een nieuwe sociale norm ten aanzien van afleiding in het verkeer en specifiek het gebruik van de smartphone", vindt Renate Hemerik, directeur VNA. "Werkgevers vinden het in ruim 10 procent van de gevallen een normale zaak dat werknemers berichten lezen en terugschrijven tijdens het rijden", zegt VVN-directeur Alphons Knuppel. "Daar is nog een wereld te winnen. De meest simpele oplossing is natuurlijk om de smartphone tijdens verkeersdeelname gewoon uit te schakelen of in je tas achterin de auto te leggen."
zaterdag, 20, oktober, 2018
Source: NU.nl Auto
De aanschaf van een auto wordt niet zwaarder belast als gevolg van een nieuwe methode om de CO2-uitstoot te meten. Dat blijkt uit onderzoek van TNO waarover staatssecretaris Menno Snel (Financiën) de Tweede Kamer heeft geïnformeerd. Sinds september moeten alle auto's die in de Europese Unie worden verkocht, getest zijn met de nieuwe WLPT-methode. De uitkomst wordt vervolgens met behulp van een rekenmodel vertaald naar de oude testmethode, waar de tarieven voor de aanschafbelasting (bpm) op zijn gebaseerd. Autoverkopers waarschuwden dat uit de nieuwe tests een veel hogere CO2-uitstoot zou kunnen rollen, met een flink hogere bpm tot gevolg. Het ministerie heeft TNO gevraagd dat te onderzoeken. Het onderzoeksinstituut concludeert dat de tot dusver onderzochte auto's wel een hogere CO2-uitstoot laten zien, maar dat dit grotendeels komt doordat ze gemiddeld zwaarder zijn en meer motorvermogen hebben. TNO tekent daarbij aan dat het beschikte over de uitstootgegevens van slechts een zeer beperkt aantal auto's. Dat maakte het "nagenoeg onmogelijk" om nu al een eenduidig beeld te vormen. Volgend jaar, als inmiddels meer volgens WLTP geteste wagens zijn verkocht, komt er een vervolgonderzoek. Het kabinet ziet nu geen reden de bpm-tarieven voor volgend jaar aan te passen. Dat was mogelijk wel gebeurd als de nieuwe tests voor een fikse stijging van de belastingopbrengst hadden gezorgd. Op termijn komt er een nieuwe bpm-tabel die gebaseerd is op de CO2-uitstoot volgens de nieuwe testmethode.
vrijdag, 19, oktober, 2018
Source: NU.nl Auto

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *